خبرگزاری کار ایران

تحلیلگر لبنانی بررسی کرد:

گزینه انتخابات پارلمانی در لبنان قوی‌تر از تشکیل دولت است/ حریری سقف انتظارات چهره‌های سیاسی را بالا برده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۵۱۰۵

تحلیلگر لبنانی معتقد است که پس از انصراف اخیر نخست‌وزیر مکلف این کشور نگاه‌ها به سمت برگزاری انتخابات پارلمانی دوخته شده و امیدی به تشکیل دولت دید نمی‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، پرسشی که اکنون ذهن مردم لبنان را درگیر کرده اینکه پی از انصراف «سعد الحریری» نخست‌وزیر مکلف لبنان از تشکیل دولت توپ این بازی دوباره به چه کسی خواهد رسید؟

حریری پس از چندین ماه انتظار از تشکیل دولت انصراف داد و تاکید کرد تا زمانیکه «میشل عون» رئیس‌جمهوری لبنان است، دیگر نامزد نخست‌وزیری نخواهد شد.

الحریری که بیشترین نقش را در صحنه سیاسی اهل تسنن ایفا می‌کند، از معرفی حتی یک نفر از طیف سیاسی خود خودداری کرد که با اقدام همتایان پیشین خود چون «فواد السینوره» و «نجیب میقاتی» و «تمام سلام» در یک راستا قرار دارد.

حریری با این عنوان که «هرکس مخالف همکاری با حریری است، باید با یک موضع سیاسی یکپارچه روبرو شود»، از ورود به بازی معرفی جایگزین امتناع کرد.

«امین قموریه» تحلیلگر لبنانی معتقد است که مرحله آینده مرحله سختی برای لبنان خواهد بود و توافقی برای تکلیف جایگزین حریری صورت نخواهد گرفت، زیرا وی سقف شرایط را بالا برد و این موضوع پذیرش تکلیف نخست‌وزیری از سوی شخصیت‌های درجه یک را دشوار می‌کند. اما چهره‌های درجه دوم نیز باید از پوشش خود حریری و نخست‌وزیران پیشین برخوردار باشند که نتیجه آن تشکیل نسخه جدید دولت «حسان دیاب» بوده و در صحنه بین‌الملل مورد قبول واقع نخواهد شد.

قموریه پیش‌بینی می‌کند که دولت دیاب تا انتخابات آینده ‌پارلمان باقی خواهد ماند ، شاید تعدادی اسامی چون «فیصل کرامی» وزیر پیشین لبنان برای سمت نخست‌وزیر معرفی شود اما نگاه‌ها به طور کلی به سمت انتخابات پارلمانی دوخته شده است.

وی تاکید کرد در صحنه بین‌الملل نیز پس از ناامیدی قدرت‌های خارجی از تشکیل دولت، گزینه اعمال فشارهای سیاسی در صجنه بین‌المللی علیه لبنان قدرت گرفته است. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز