خبرگزاری کار ایران

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی:

تشکیلات خودگردان فلسطین خواستار از سرگیری مذاکرات سازش شده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۲۷۳۱

یک شبکه عبری‌زبان فاش کرد که تشکیلات خودگردان فلسطین طی نامه‌ای به دولت آمریکا و دولت جدید رژیم صهیونیستی، خواستار ازسرگیری مذاکرات سازش با طرف اسرائیلی شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، یک شبکه عبری‌زبان فاش کرد که تشکیلات خودگردان فلسطین طی نامه‌ای به دولت آمریکا و دولت جدید رژیم صهیونیستی، خواستار ازسرگیری مذاکرات سازش با طرف اسرائیلی شده است.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در این نامه ۱۴ خواسته مطرح شده است. ارسال این نامه به دولت آمریکا در آستانه سفر هیأتی آمریکایی و هیأت‌های اردنی و مصر به منطقه برای احیای روند مذاکرات سازش انجام می‌گیرد.

در این نامه خواسته‌هایی همچون بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس شرقی، دادن اجازه فعالیت به تشکیلات خودگردان در قدس و بازگشایی نهادهای فلسطینی تعطیل شده از سال ۲۰۰۱، برقراری وضعیت سابق بر مسجد الاقصی و کاهش تعرض شهرک‌نشینان صهیونیست به این مسجد مطرح شده است.

توقف کوچاندن فلسطینیان از خانه‌های خود در قدس، آزادی گروه چهارم از اسرای فلسطینی (طبق توافق انجام شده بین تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی در چهار سال پیش)، توقف توسعه شهرک‌های صهیونیستی، تخلیه تجمعات شهرک‌نشینی، پایان دادن به تخریب خانه‌های فلسطینیان در منطقه اغوار، توقف ورود نظامیان اسرائیلی به مناطق تحت حاکمیت تشکیلات خودگردان، بازگرداندن سلاح‌های مصادره شده سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان توسط رژیم صهیونیستی و موافقت با احداث یک فرودگاه بین‌المللی در کرانه باختری نیز از دیگر خواسته‌های مطرح شده در این نامه است.

شبکه مذکور اشاره کرد که در شرایط فعلی، بعید است که رژیم صهیونیستی با این خواسته‌ها موافقت کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز