خبرگزاری کار ایران

مقام روس:

آمریکا باید گام نخست در مسیر احیای برجام را بردارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۲۷۲۹

ماینده دائمی روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین گفت که ایالات متحده و ایران در مذاکرات برای احیای برنامه جامع اقدام مشترک در مورد برنامه هسته‌ای ایران عملگرایانه پیش می‌روند اما واشنگتن باید نخستین گام برای امتیازات متقابل را بردارد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «میخائیل اولیانوف» نماینده دائمی روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین گفت که ایالات متحده و ایران در مذاکرات برای احیای برنامه جامع اقدام مشترک در مورد برنامه هسته‌ای ایران عملگرایانه پیش می‌روند اما واشنگتن باید نخستین گام برای امتیازات متقابل را بردارد.

به گفته وی، طرحی برای احیای برجام از قبل موجود است، اما هنوز توافق نشده است.

وی ادامه داد: «چنین طرحی وجود دارد. هنوز توافق نشده است، اما رئوس مطالب آن کاملاً واضح است، چارچوب مفهومی برای همه روشن است. همه آنها را می پذیرند، اما در چارچوب این طرح‌ها هنوز جزئیات باید روشن شود - چه کسی چه اقدام‌هایی را و در چه زمانی انجام می‌هد. آمریکایی‌ها در اینجا به نوعی به استقبال ایران رفتند. تهران نیز موضعی نسبتاً عملگرایانه دارد. نکته اصلی این است که مشخص است چه کسی باید گام بردارد - در این خصوص وضوح تقریبا کاملی وجود دارد».

نماینده دائمی فدراسیون روسیه در وین افزود: «اما توالی مراحل هنوز موضوعی برای بحث است، اگرچه یک بار دیگر تکرار می‌کنم، خطوط در حال حاضر وجود دارد و به نظر می رسد هیچ کس اعتراضی ندارد».

به گفته اولیانوف، اولین قدم باید توسط آمریکایی ها برداشته شود.

وی تصریح کرد: «می‌توانم دیدگاه روسی را بیان کنم: البته این آمریکایی‌ها هستند که باید اولین قدم را بردارند، زیرا آنها خارج از قاعده رفتار کردند، از معامله خارج شدند و تقریباً آن را به طور کامل نابود کرده و تمام جهان را با تحریم‌ها مرعوب کردند».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز