خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

سفر وزیر خارجه ژاپن به ایران در اواسط آگوست/ حمله پهپادی به فرودگاه اربیل/ انتشار ارزیابی سازمان ملل، اتحادیه اروپا و بانک جهانی از جنگ اخیر غزه

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۰۵۹۸

سفر وزیر خارجه ژاپن به ایران در اواسط آگوست، حمله پهپادی به فرودگاه اربیل و انتشار ارزیابی سازمان ملل، اتحادیه اروپا و بانک جهانی از جنگ اخیر غزه از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا،  ستاد تروریستی فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) امروز -سه‌شنبه- اعلام کرد که بیش از ۹۰ درصد روند خروج نظامیان این کشور از افغانستان تکمیل شده است.

- خبرگزاری رویترز گزارش داد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از تصمیم ایران برای تولید اورانیوم فلزی غنی‌شده ۲۰ درصدی خبر داده است.

- سازمان ملل، اتحادیه اروپا و بانک جهانی در گزارشی اعلام کردند که ۱۱ روز جنگ در غزه موجب وارد آمدن خسارت سنگین به این باریکه و تضعیف بیشتر اقتصاد آن شده است.

- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری به گزارش خبرگزاری رویترز مبتی بر تصمیم ایران برای تولید اورانیوم فلزی واکنش نشان داد.

- منابع امنیتی در اقلیم کردستان عراق از حمله پهپادی به فرودگاه بین‌المللی اربیل خبر دادند.

- رئیس‌ کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در رأس هیأتی شامل ۱۰ قانون‌گذار از هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه، برای گفت‌وگو با کابینه جدید رژیم صهیونیستی عازم سرزمین‌های اشغالی می‌شود.

- تروئیکای اروپا در واکنش به گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر تصمیم ایران برای تولید اورانیوم فلزی با درجه غنی‌سازی ۲۰ درصد، آن را «نگران‌کننده» خواند.

- منابع خبری از وقوع آتش‌سوزی در فرودگاه «المثنی» بغداد خبر دادند.

- سخنگوی کاخ سفید تأیید کرد که معاون وزیر دفاع عربستان برای رایزنی‌های منطقه‌ای در واشنگتن به سر می‌برد.

- نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در پیامی توئیتری به گزارش خبرگزاری رویترز درباره گام جدید هسته‌ای ایران واکنش نشان داد.

- وزیر خارجه ژاپن اواسط ماه آگوست برای دیدار با مقام‌های ارشد دولت جدید ایران عازم تهران می‌شود.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز