خبرگزاری کار ایران

حسان دیاب:

گره زدن کمک به لبنان با بحران تشکیل دولت قابل قبول نیست

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۰۲۳۱

نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان ربط دادن کمک به این کشور با موضوع تشکیل دولت را خطری برای زندگی مردم و موجودیت کشور توصیف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «حسان دیاب»، نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان در دیدار با جمعی از سفرا و نمایندگان هیئت های دیپلماتیک گفت: «لبنان در حال عبور از یک تونل بسیار تاریک است و درد و رنج‌ها به نقطه فاجعه رسیده است، این نشان می‌دهد که  کشور به سمت یک فاجعه بزرگ و غیر قابل مهار می‌شتابد.»

وی گفت: «لبنان در آستانه فاجعه است و خطری که لبنانی‌ها را تهدید می‌کند، تنها به خود آن‌ها محدود نمی‌شود و هیچ‌کس نمی‌تواند از تبعات آن دور نگه دارد. بازتاب بحران کل منطقه را فرا خواهد گرفت.»

دیاب تاکید کرد که دولت یک برنامه یکپارچه بهبود وضعیت که شامل اصلاحات مالی و اقتصادی است، تهیه کرده است که پس از به روزرسانی آماده اجرا است.

وی با تأکید بر اینکه اولویت امروز تشکیل دولت در لبنان است، تصریح کرد: «انتظار برای تشکیل دولت در لبنان طولانی بوده است و لبنانی‌ها صبور بوده و بارهای انتظار طولانی را تحمل کرده‌اند‌، اما صبر و تحمل آن‌ها با تشدید درد و رنج‌ها رو به اتمام است، آن‌ها به تنهایی هزینه‌های سنگینی را پرداخت می‌کنند. مهاجرت مردم شاهدی بر ناامیدی آنهاست.» 

دیاب تأکید کرد که تسلسل باطل دولت در ۱۱ ماه دیگر قابل قبول نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز