خبرگزاری کار ایران

مقام‌های مسکو:

سناریوی گسترش شورای امنیت سازمان ملل غیرقابل قبول است

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۹۶۱۵

معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل بر مخالفت صریح مسکو با افزایش تعداد اعضای شورای امنیت سازمان ملل تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، «دیمیتری پولیانسکی»، معاون نماینده دائم دوسیه در سازمان ملل تاکید کرد که مسکو به طور صریح  و مستقیم با افزایش تعداد اعضای شورای امنیت سازمان ملل مخالف است.

پولیانسکی گفت: «ما بر این واقعیت تمرکز می‌کنیم که هرگونه اصلاح در شورای امنیت سازمان ملل باید از بیشترین موافقت ممکن برخوردار باشد و منجر به ترکیب متعادل‌تری از شورا شود. ما علنا و به طور مستقیم تاکید می‌کنیم که مخالف افزایش تعداد کشورهای غربی جمعی در شورای امنیت سازمان ملل از جمله این آلمان و ژاپن هستیم.»

وی بر لزوم تحقق توازن در ساختار شورای امنیت تاکید کرد و گفت: «باید درباره افزایش مشارکت کشورهای در حال توسعه در شورا صحبت شود. تعداد ایده‌ال اعضای شورای امنیت ۲۰ کشور ‌یا کمی بیشتر است.»

این مقام روس گفت: «رویکرد ما در اصلاح به مفهوم توسعه ابزاری شورا نیست تا بر اساس یک اصل تعداد به جای ۱۵ عضو ۵۰ عضو باشد.»

وی افزود: «شورای امنیت باید هیئتی قادر به عمل و قابل اداره باقی بماند. تحقق موضع مشترک در شورای امنیت مستلزم کار طولانی‌مدت است. طبیعتا اگر بر تعداد آن افزوده شود مشکلات مربوط به هماهنگی مواضع بیشتر می‌شود. بنا بر این تعداد ایده‌ال اعضای شورا باید ۲۰ عضو یا اندکی بیشتر باشد.»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز