خبرگزاری کار ایران

به رغم ادامه تظاهرات در سودان؛

البشیر از لغو یارانه مواد سوختی استقبال کرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۶۹۴

تدابیر اقتصادی که اخیرا دولت اتخاذ کرده است پس از بالا رفتن تورم و مشکلات اقتصادی در پی جدایی جنوب سودان و خروج نفت از بودجه، ضروری بود تا اقتصاد این کشو راز هم فرو نپاشد.

«عمر البشیر» رئیس‌جمهوری سودان به رغم ادامه تظاهرات در این کشور از لغو یارانه مواد سوختی دفاع کرد.
به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، البشیر در یک مراسم در آکادمی عالی نظامی در سودان گفت که سلسله اقدام‌هایی که دولت اتخاذ کرده، برای جلوگیری از فروپاشی اقتصادی است.
رئیس‌جمهوری سودان که برای نخستین بار پس از آغاز تظاهرات مردم این کشور علیه افزایش بهای مواد سوختی و گرانی سخن می‌گفت، تاکید کرد که تظاهرات مسالمت‌آمیز برای بیان دیدگاه به شیوه متمدنانه حق قانونی مردم است.
البشیر تصریح کرد که تدابیر اقتصادی که اخیرا دولت اتخاذ کرده است پس از بالا رفتن تورم و مشکلات اقتصادی در پی جدایی جنوب سودان و خروج نفت از بودجه، ضروری بود تا اقتصاد این کشور از هم فرو نپاشد.
وی از از نقش مردم این کشور در فرصت ندادن به خرابکاران و ناکامی توطئه آن‌ها علیه کشور تقدیر کرد.
در همین حال، تظاهرات مردم در اعتراض به گرانی در چندین شهر سودان همچنان ادامه دارد. این تظاهرات به دانشگاه‌های سودان نیز کشیده شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز