خبرگزاری کار ایران

نیویورک تایمز:

تیم ترور خاشقچی در آمریکا آموزش دیده بود

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۴۰۹۵

نیویورک تایمز از آموزش عاملان قتل روزنامه‌نگار منتقد سعودی در آمریکا خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از نیویرک تایمز، عاملان قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی در آمریکا آموزش‌های شبه‌نظامی دیده بودند. 

این روزنامه نوشت: «‌چهار سعودی که در قتل خاشقچی، نویسنده روزنامه واشنگتن پست در سال ۲۰۱۸ مشارکت داشتند، یک سال پیش بر اساس قراردادی که توسط وزارت خارجه آمریکا تصویب شده بود، آموزش‌های شبه‌نظامی را در این کشور فرا گرفتند.»

در ادامه این گزارش آمده است: «این آموزش توسط شرکت "تایر ۱ گروپ" مستقر در آرکانزاس آمریکا که دارای ماهیت دفاعی است و برای محافظت از سران سعودی طراحی شده، ارائه شده است.»

رسانه‌های آمریکایی پیشتر گزارش داده بودند که در جریان سفر «عباس کامل» رئیس اطلاعات مصر به واشنگتن طی این هفته یک سازمان حقوق بشر از اعضای کنگره خواست تا ادعاهایی را درباره همکاری قاهره با تیم ترور خاشقچی مطرح کنند.

برخی منابع پارلمانی آمریکا نیز تاکید کردند که مقدماتی برای این کار در دست اقدام است.

چند روز پیش نیز وب‌سایت آمریکایی یاهو نیوز گزارشی منتشر کرد مبنی بر اینکه یک هواپیمای سعودی حامل اعضای تیم ترور خاشقچی در اکتبر ۲۰۱۸ در قاهره متوقف شد تا مواد ممنوع مورد استفاده برای قتل روزنامه‌نگار سعودی را دریافت کند. این در حالی است که قاهره توضیحی در این باره نداده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز