خبرگزاری کار ایران

ممانعت جمهوری‌خواهان از تصویب لایحه انتخاباتی دموکرات‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۴۰۱۷

جمهوری‌خواهان در آمریکا تلاش دموکرات‌ها برای اعمال مقررات سراسری برای برگزاری انتخابات که از اهداف مورد علاقه این حزب است را مسدود کرده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، جمهوری‌خواهان در آمریکا تلاش دموکرات‌ها برای اعمال مقررات سراسری برای برگزاری انتخابات که از اهداف مورد علاقه این حزب است را مسدود کرده‌اند.

این لایحه - که رای دادن به صورت پستی را آسان‌تر می‌کند - نتوانست در سنا بیش از ۵۰ رای به دست آورد چرا که تمامی ۵۰ عضو جمهوری‌خواه این مجلس علیه آن رای دادند.

«جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا گفته است که این «مهم‌ترین نبرد ریاست‌جمهوری اوست» اما برخی دمکرات‌ها به وی انتقاد می کنند که به اندازه کافی برای تصویب آن مبارزه نکرد.

حامیان این طرح می گویند که فراگیرترین لایحه انتخاباتی از زمان تصویب قانون مهم «حقوق رای‌دهنده» در سال ۱۹۶۵ است.

طرح تازه به نام «رای مردم» در ماه مارس در مجلس نمایندگان کنگره که دمکرات‌ها در آن اکثریت دارند، تصویب شده بود. در آن رای‌گیری تمامی جمهوری خواهان به علاوه یک دموکرات به آن طرح نه گفتند.

تصویب بیشتر لوایح در مجلس سنا نیازمند ۶۰ رای است درحالی که ۱۰۰ کرسی این مجلس ۵۰-۵۰ میان دو حزب تقسیم شده است.

«کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهوری آمریکا که از طرف کاخ سفید مسئول تلاش برای تصویب طرح بود در این روز ریاست جلسه سنا را به عهده داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز