خبرگزاری کار ایران

شکست سنگین حزب حاکم پرتغال در انتخابات شهرداری‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۲۲۵

نخست‌وزیر پرتغال، به رغم پذیرفتن شکت هم‌حزبی‌هایش در انتخابات گفت که دولت وی به سیاست‌هایی که در پیش گرفته است ادامه خواهد داد.

حزب «سوسیال دموکرات»، حزب راست میانه حاکم در پرتغال، در انتخابات شهرداران و شوراهای شهر این کشور از حزب اپوزیسیونی «سوسیال» شکست سنگینی خورد.
به گزارش ایلنا به نقل از یورورنیوز، این شکست نتیجه سیاست‌های ریاضت اقتصادی غیرمردمی دولت حاکم در لیسبون است.
«پدرو پاسوش کوئیلو» نخست‌وزیر پرتغال، به رغم پذیرفتن شکت هم‌حزبی‌هایش در انتخابات گفت که دولت وی به سیاست‌هایی که در پیش گرفته است ادامه خواهد داد؛ سیاست‌هایی که وی آن‌ها را در غلبه بر بحران اقتصادی و بازگرداندن رشد و اعتماد به اقتصاد کشورش ضروری دانست.
محافظه کاران «سوسیال دموکرات» نه تنها در شهرهای بزرگی چون «پورتو»، «سینترا» و «ویلا نووا د گایا» به رقیبان سوسیالیست خود باختند بلکه کرسی لیسبون، پایتخت را نیز با اختلافی چشمگیر به حزب رقیب «سوسیال» که طرفدار سیاست‌های ریاضتی سختگیرانه‌ای نیست، واگذار کردند.
در پورتو، دومین شهر بزرگ پرتغال نیز سوسیال دموکرات‌ها اقبالی نداشتند و «روی موریرا»، نامزد مستقل، شهردار شهر شد؛ مساله‌ای که نشان‌دهنده نارضایتی پرتغالی‌ها از سیاستهای ریاضتی حزب حاکم بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز