خبرگزاری کار ایران

گزارش سالانه صلح جهانی:

کره شمالی بیشترین هزینه نظامی را در جهان نسبت به میزان تولید ناخالص داخلی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۱۳۵۷

بر اساس گزارس موسسه اقتصاد و صلح استرالیا کره شمالی از نظر سهم هزینه‌های نظامی از تولید ناخالص داخلی مقام نخست را در جهان دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از یونهاپ، موسسه اقتصاد و صلح استرالیا امروز -‌جمعه- اعلام کرد که کره شمالی در جایگاه نخست جهان از نظر سهم هزینه نظامی از تولید ناخالص داخلی قرار دارد. 

بر اساس این گزارش، سهم هزینه‌های نظامی در کره شمالی به ۲۴ درصد از تولید ناخالص داخلی رسیده است و این کشور در جهان رتبه نخست را دارد. پس از آن لبنان با ۱۳ و نیم درصد، سلطنت‌نشین عمان با ۱۰ و هشت دهم درصد و لیبی با ۱۰ و پنج دهم درصد قرار دارد.

در «شاخص سالانه صلح»‌، کره شمالی از بین ۱۶۳ کشور در رتبه ۱۵۱ قرار دارد که سال گذشته نیز در همین موقعیت بود.

این موسسه، سالانه کشورها را با توجه به سطح صلح آن‌ها در سه بعد سطح امنیت و سلامت در جامعه، میزان تداوم درگیری‌های داخلی و خارجی و میزان نظامی‌گری رتبه‌بندی می‌کند.

افغانستان برای چهارمین سال در آخرین رتبه صلح قرار گرفت و کشورهای یمن، سوریه، سودان جنوبی و عراق به ترتیب جایگاه‌های بعدی را به خود اختصاص دادند.

اما کره جنوبی از جایگاه ۴۸ در سال گذشته به مکان ۵۷ در سال جاری سقوط کرده است. در این گزارش آمده است که این جایگاه نتیجه افزایش هزینه‌های نظامی و صادرات و واردات اسلحه توسط سئول است.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز