خبرگزاری کار ایران

رای مثبت مجلس نمایندگان آمریکا به لغو قانون اختیارات رئیس‌جمهوری برای استفاده از نیروی نظامی

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۱۲۰۷

مجلس نمایندگان آمریکا امروز -پنجشنبه- به طرح لغو اختیارات رئیس‌جمهوری برای استفاده از نیروی نظامی در حمله به عراق که در سال ۲۰۰۲ میلادی به تصویب رسیده بود، رای داد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، مجلس نمایندگان آمریکا امروز -پنجشنبه- به طرح لغو اختیارات رئیس‌جمهوری برای استفاده از نیروی نظامی در حمله به عراق که در سال ۲۰۰۲ میلادی به تصویب رسیده بود، رای داد.

این طرح با ۲۶۸ رای مثبت و ۱۶۱ رای منفی به تصویب رسید و در چارچوب آن، اختیاراتی که به «جرج دبلیو بوش» رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا برای حمله به عراق داده شده بود، لغو می‌شود.

بر اساس این گزارش، ۴۹ قانون‌گذار جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان نیز در کنار دموکرات‌ها به این لایحه رأی مثبت دادند.

رؤسای‌جمهوری آمریکا طی دو دهه گذشته از این اختیارات برای انجام عملیات‌های نظامی در سراسر جهان استفاده کردند. از جمله، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری سابق آمریکا برای حمله به فرودگاه بغداد و عملیاتی که به شهادت سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده سابق سپاه قدس ایران منجر شد، به این قانون استناد کرده بود.

این مصوبه برای تصمیم‌گیری به سنا فرستاده شده است و برای تصویب به رای ۶۰ سناتور نیاز دارد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز