خبرگزاری کار ایران

اختلاف نظر بایدن با وزارت خارجه آمریکا درباره پروژه نورد استریم-۲

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۰۶۶۷

روزنامه واشنگتن پست به نقل از منابع آگاه از اختلاف بین رئیس‌جمهوری وزارت خارجه آمریکا درباره پروژه نورد استریم-۲ خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از واشنگتن پست، منابع آگاه گزارش دادند که «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا به رغم اصرار وزارت خارجه این کشور اعمال تحریم‌ها بر شرکت ناظر بر اجرای پروژه نورد استریم-۲ را نپذیرفته است.

بر اساس این گزارش، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا و «وندی شرمن»  معاون وی و همچنین «ویکتوریا نولاند» معاون وزیر خارجه در امور سیاسی موضوع اعمال تحریم بر شرکت نورد استریم-۲ را با هدف مانع‌تراشی در مسیر عملکرد شرکت و مجازات مدیر اجرایی آن تایید کرده‌اند.

این در حالی است که بایدن و مقام‌های بلند پایه شورای امنیت ملی آمریکا به این اقدام اعتراض کرده و آن را عامل تخریب روابط با برلین می‌دانند که گاز پروژه به آلمان منتقل می‌شود. آن‌ها معتقد هستند که ۹۰ درصد این پروژه تکمیل شده و منطقی نیست که روابط آمریکا و آلمان در معرض خطر قرار گیرد. 

کاخ سفید پیشتر اعلام کرده بود که توقف پروژه نورد استریم-۲ بسیار سخت است زیرا عملا تکمیل شده و واشنگتن اواسط ماه مه گزینه اعمال تحریم بر این پروژه را کنار گذاشت زیرا چنین اقدامی به منافع ملی آسیب می‌زند اما تحریم‌هایی را بر شرکت‌ها و کشتی‌های روس اعمال کرده است. 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز