خبرگزاری کار ایران

العربی الجدید بررسی کرد:

نشست پوتین و بایدن؛ چین، عامل‌ خیز واشنگتن به سمت مسکو

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۰۵۸۶

نشست رؤسای جمهوری روسیه و آمریکا در حالی در ژنو برگزار خواهد شد که چین محرک اصلی و پنهان خیز واشنگتن به سمت مسکو است.

به گزارش ایلنا به نقل از العربی الجدید، نشست «جو بایدن» و «ولادیمیر پوتین»، رؤسای جمهوری آمریکا و روسیه در حالی در ژنو برگزار خواهد شد که چین طرف سوم و به نوعی حاضر و غایب این ماجراست.

اساساً بایدن خواست که نشست این گونه برگزار شود. محاسبات چینی قطب پنهان دعوت بایدن برای نشست با همتای روس خود بود. عملیات سایبری‌، حقوق بشر‌، رسیدن روابط آمریکا و روسیه به پایین‌ترین سطح خود و موضوعاتی از این دست. 

واشنگتن به چین به عنوان مهم‌ترین و خطرناک‌ترین رقیب می‌نگرد و به نظر می‌رسد که مقابله با این خطر ایجاب کرد که واشنگتن ابتدا از مسکو عبور کند تا مخالفت‌های آن را کاهش داده و چرخش به سمت پکن را تسهیل کند.

این نشست با چنین زمینه‌ای برگزار می‌شود و بایدن موفق شد زمان آن را تعیین کند. تاریخ نشست پس از عبور از سه نشست موفق بین‌المللی و اروپایی برای آمریکا برگزار تعیین شد تا بایدن بتواند با دست پر سراغ پوتین برود. او توانست در نشست کشورهای گروه ۷، ناتو و اتحادیه اروپا  نقش جدیدی را برای آمریکا به عنوان جمع‌کننده کشورها تعریف کند که در دوره «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری پیشین این کشور از بین رفته بود.

مهم ترین دستاورد این نشست‌ها برای بایدن و به طور کلی آمریکا متحد کردن کشورهای بسیاری در جهت‌گیری‌های اصلی خود نسبت به مسکو و پکن و ورود ناتو به خط مشارکت در سرکوب چین بود.

در حال حاضر تمرکزها به ژنو معطوف اما نگاه‌ها به چین دوخته شده است.  واشنگتن بر چین تمرکز کرده اما در عین حال اهمیت نقش مسکو در بیش صحنه اروپا و خاورمیانه و همچنین روابط نزدیک آن با چین را دست کم نمی‌گیرد. از نظر آمریکا نقش روسیه به نوعی شیطنت‌انگیز است اما چین نقش مزاحم را ایفا می‌کند. 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز