خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

حمله رژیم صهیونیستی به مواضع مقاومت در غزه/ سرنگونی ۲ پهپاد حامل مواد منفجره در بغداد/ توافق آمریکا و اتحادیه اروپا برای پایان دادن به اختلاف بوئینگ و ایرباس

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۰۳۹۰

حمله رژیم صهیونیستی به مواضع مقاومت در غزه، سرنگونی ۲ پهپاد حامل مواد منفجره در بغداد و توافق آمریکا و اتحادیه اروپا برای پایان دادن به اختلاف بوئینگ و ایرباس از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت : ناتو و جی۷با آن سابقه فاجعه‌بارشان در منطقه ما، از هیچ جایگاه برتری برخوردار نیستند که از آنجا دیگران را موعظه کنند، خصوصا در قبال ایران به عنوان لنگر صلح و امنیت در منطقه.

- اتحادیه اروپا و ایالات متحده طی بیانیه‌ای درباره نتایج اجلاس سران اعلام کردند که لازمه احیای برجام انجام تعهدات از سوی ایران و برداشتن تحریم‌ها توسط آمریکا است.

- مدیرعامل شرکت هواپیمایی رایان ایر گفت که خلبان هواپیمایی که عازم لیتوانی بود، به جز فرود اضطراری در بلاروس چاره دیگری نداشته است.

- رئیس‌جمهوری آمریکا برای دیدار با همتای روس خود وارد ژنو شد.

- وزیر خارجه رژیم صهیونستی گفت که همراه با نخست‌وزیر جدید این رژیم برای مقابله با احیای توافق هسته‌ای ایران تلاش می‌کند.

- وزیر خارجه سوئیس گفت که رئیس‌جمهوری آمریکا بر حمایت خود از تسریع روند صدور مجوز نقل و انتقالات مالی برای تجارت اقلام بشردوستانه با ایران در چارچوب سازوکار مالی سوئیس تاکید کرده است.

- اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا توافق کردند تا پس از سال‌ها به اختلاف میان دو غول هواپیماسازی دو سوی اقیانوس اطلس، بوئینگ و ایرباس پایان دهند.

- نیروهای عراقی دو پهپاد حامل مواد منفجره را در بغداد سرنگون کردند.

- رئیس‌جمهوری آمریکا ۹ سفیر پیشنهادی خود را از جمله سفیر این کشور در سرزمین‌های اشغالی، ناتو، و مکزیک را به سنای این کشور معرفی کرد.

- رژیم صهیونیستی برخی مواضع جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در نوار غزه را هدف قرار داد.

- هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین گفت که برای حل و فصل موانع کلیدی در این گفت‌وگوها پیشرفت‌هایی حاصل شده است.

- وزیر خارجه بریتانیا گفته به‌رغم دستیابی به پیشرفت‌های محسوس در مذاکرات وین، هیچ‌گونه تضمینی در خصوص حصول نتیجه موفقیت‌آمیز در این مذاکرات وجود ندارد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز