خبرگزاری کار ایران

توافق آمریکا و اتحادیه اروپا برای پایان دادن به اختلاف بوئینگ و ایرباس

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۰۳۵۶

اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا توافق کردند تا پس از سال‌ها به اختلاف میان دو غول هواپیماسازی دو سوی اقیانوس اطلس، بوئینگ و ایرباس پایان دهند.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا توافق کردند تا پس از سال‌ها به اختلاف میان دو غول هواپیماسازی دو سوی اقیانوس اطلس، بوئینگ و ایرباس پایان دهند.

براساس این توافق دو طرف پذیرفته‌اند که به مدت پنج سال تعرفه‌های گمرکی تنبیهی علیه طرف مقابل در چارچوب ۱۷ سال اختلاف را کنار بگذارند. دو طرف در ماه مارس برای نخستین بار همین توافق را برای چهار ماه پذیرفته بودند.

این توافق در جریان نشست روز سه‌شنبه میان رهبران اتحادیه اروپا با «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا در بروکسل حاصل شد.

«اورزولا فن درلاین» رئیس کمیسیون اروپا در این باره گفت: «جلسه ما با گفت‌وگو درباره هواپیما‌ها شروع شد... به طور مشترک تصمیم گرفته بودیم که این اختلاف را حل کنیم. امروز به وعده‌مان وفا کردیم. این توافق فصل تازه‌ای در روابط ما باز می‌کند پس از ۱۷ سال اختلاف از شکایت در صنایع هوایی به مشارکت در این زمینه رسیدیم».

«کاترینا تای» نماینده هیات اقتصادی ایالات متحده با تمجید از این توافق به خبرنگاران گفت: «به جای جنگیدن با یکی از نزدیک‌ترین متحدانمان، سرانجام در برابر یک تهدید با یکدیگرند متحد شدیم. این نمونه خوبی برای مشکل‌های دیگر مانند چالش چین است».

تحادیه اروپا و ایالات متحده از سال ۲۰۰۴ و به‌دلیل کمک‌های مالی «غیرقانونی» دولتی هر دو طرف به بوئینگ و ایرباس، پرونده‌ای گشوده در سازمان تجارت جهانی دارند.

در دوران چهار ساله «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری سابق آمریکا به‌ویژه بر سر افزایش شدید تعرفه‌های آمریکایی بر کالاها و خدمات اروپایی، روابط میان دو سوی اقیانوس اطلس به شدت آسیب دید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز