خبرگزاری کار ایران

برنامه‌های کاری آخرین روز نشست کشورهای گروه ۷

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۹۱۹۰

گروه هفت در حالی وارد آخرین روز نشست خود در کورنوال بریتانیا شده است که چین، کرونا و آب و هوا موضوع اصلی در بیانیه پایانی این نشست است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، گروه هفت امروز -یکشنبه- وارد آخرین روز گرد‌همایی خود در کونوال بریتانیا شده‌اند. 

قرار است که رهبران کشورهای بریتانیا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و کانادا و اتحادیه اروپا امروز‌ رایزنی‌های خود را با حضور «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل و با مشارکت مجازی نمایندگان نهادهای بین‌المللی چون سازمان بهداشت جهانی، بانک جهانی، صندوق بین‌المللی پول، سازمان تجارت جهانی و سازمان همکاری اقتصادی و توسعه پایان دهند. 

رایزنی‌های گروه هفت شامل پرونده چین و نحوه برخورد با این کشور می‌شود و انتظار می‌رود که این موضوع در بیانه پایانی نشست درج شود. 

یک مقام مسئول در اتحادیه اروپا تاکید کرد که این بند در بیانیه پایانی شامل تلاش برای ارتباط با چین خواهد شد اما در عین حال به مشکلات و اختلافات موجود مانند هنگ کنگ و تایوان نیز خواهد پرداخت.

یک منبع دیپلماتیک نیز تاکید کرد که برخی اختلافات بین کشورهای گروه هفت هنگام بررسی این بند و اصرار ژاپن برای اتخاذ موضع سر‌سخت‌تر در قبال چین بروز پیدا کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز