خبرگزاری کار ایران

تحقیق درباره تلاش دولت ترامپ برای ضبط اطلاعات تلفنی دموکرات‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۸۷۹۸

وزارت دادگستری آمریکا درباره تلاش مقام‌های دولت رئیس‌جمهوری سابق این کشور برای کسب رکورد تماس‌های تلفنی چهره‌های ارشد حزب دموکرات تحقیق می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، وزارت دادگستری آمریکا درباره تلاش مقام‌های دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری سابق این کشور برای کسب رکورد تماس‌های تلفنی چهره‌های ارشد حزب دموکرات تحقیق می‌کند.

گزارش‌هایی منتشر شده است مبنی بر اینکه وزارت دادگستری دولت ترامپ به شرکت «اپل» دستور داده بود رکورد تماس‌های تلفنی برخی از دموکرات‌ها را در اختیار دولت قرار دهد.

دو عضو کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان می‌گویند که رکوردهای مربوط به تماس‌هایی که آنها با آیفون خود داشتند، تحویل دولت ترامپ داده شده بود.

یک مقام دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا، اقدام وزارت دادگستری دولت قبلی را «تکان دهنده» توصیف کرد.

نیویورک تایمز گزارش می دهد که دادستان‌های وزارت دادگستری در سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ - زمانی که «جف سشنز» مدیر آن بود - به اپل دستور تحویل این اطلاعات را دادند.

گزارش می‌شود که آنها به دنبال منبع گزارش‌های خبری درباره تماس‌ها میان روسیه و افراد مرتبط با دونالد ترامپ بودند. در آن زمان کنگره، از جمله کمیته اطلاعاتی آن، مشغول تحقیق درباره این موضوع بودند.

«مایکل هوروویتز» بازرس کل وزارت دادگستری اعلام کرده است که دفتر او بررسی «استفاده از احضاریه‌ها و سایر مجوزهای قانونی برای دستیابی به رکورد تماس‌های» اعضای کنگره را شروع کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز