خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

وقوع انفجار در کاظمین/ صدور دستور تحریم ۲۸ شرکت چینی از سوی رئیس‌جمهوری آمریکا/ پیشنهاد ۲ سناتور آمریکایی برای ایجاد بانک سوخت هسته‌ای در خلیج فارس

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۵۵۸۴

وقوع انفجار در کاظمین، صدور دستور تحریم ۲۸ شرکت چینی از سوی رئیس‌جمهوری آمریکا و پیشنهاد دو سناتور آمریکایی برای ایجاد بانک سوخت هسته‌ای در خلیج فارس از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، دو سناتور آمریکایی با تکرار برخی یاوه‌گویی‌های بی‌اساس در خصوص ماهیت برنامه هسته‌ای ایران و ادعای این‌که این فعالیت‌ها باعث به راه افتادن مسابقه تسلیحات هسته‌ای در خاورمیانه می‌شود، پیشنهاد ایجاد بانک سوخت هسته‌ای در خلیج فارس به جای قرارداد هسته‌ای با ایران یا برجام را مطرح کرده‌اند.

- رئیس‌جمهوری آمریکا با امضای فرمانی اجرایی، دستورتحریم ۲۸ شرکت چینی را صادر کرد.

- وقوع انفجار در منطقه کاظمین واقع در شمال بغداد، سه کشته و ۱۶ زخمی بر جای گذاشت.

- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک نشست خبری اعلام کرد که دولت متبوعش درباره احتمال به نتیجه رسیدن مذاکرات احیای برجام در دور بعدی این مذاکرات که هفته آینده در وین برگزار می‌شود، نه خوشبین است و نه بدبین.

- وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با تکرار برخی مواضع بی‌اساس، از ایران به عنوان مهم‌ترین مشکل منطقه‌ای و جهانی و تهدیدی برای موجودیت اسرائیل یاد کرد.

- سخنگوی پنتاگون با تکرار برخی مواضع بی‌اساس، گفت که واشنگتن، اقدام احتمالی ایران در انتقال تسلیحات به ونزوئلا را «تحریک‌آمیز» ارزیابی می‌کند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز