خبرگزاری کار ایران

پیشنهاد ۲ سناتور آمریکایی برای ایجاد بانک سوخت هسته‌ای در خلیج فارس

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۵۵۶۱

دو سناتور آمریکایی با تکرار برخی یاوه‌گویی‌های بی‌اساس در خصوص ماهیت برنامه هسته‌ای ایران و ادعای این‌که این فعالیت‌ها باعث به راه افتادن مسابقه تسلیحات هسته‌ای در خاورمیانه می‌شود، پیشنهاد ایجاد بانک سوخت هسته‌ای در خلیج فارس به جای قرارداد هسته‌ای با ایران یا برجام را مطرح کرده‌اند.

به گزارش ایلنا، دو سناتور آمریکایی با تکرار برخی یاوه‌گویی‌های بی‌اساس در خصوص ماهیت برنامه هسته‌ای ایران و ادعای این‌که این فعالیت‌ها باعث به راه افتادن مسابقه تسلیحات هسته‌ای در خاورمیانه می‌شود، پیشنهاد ایجاد بانک سوخت هسته‌ای در خلیج فارس به جای قرارداد هسته‌ای با ایران یا برجام را مطرح کرده‌اند.

 «باب مندز» سناتور دموکرات ایالت نیوجرسی و «لیندزی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه کالیفرنیا مدعی شدند که ایجاد این بانک سوخت، باعث چندجانبه شدن مسأله انرژی هسته‌ای می‌شود. 

گراهام مدعی شده است که اگر وضعیت فعلی برنامه هسته‌ای ایران مورد نظارت قرار نگیرد، «ممکن است روزی بیدار شویم و شاهد برنامه‌های غنی‌سازی در سراسر خاورمیانه باشیم».

وی در ادامه مواضع بی‌اساس خود افزود که جهان باید با صدایی واحد در برابر ایران بایستد.

بر اساس ادعای این دو سناتور، چنانچه ایران به دنبال انرژی هسته‌ای صلح آمیز است، باید از ایجاد یک بانک سوخت هسته‌ای استقبال کند چرا که چنین طرحی می‌تواند یک منبع شفاف و اقتصادی از سوخت هسته‌ای را در اختیار کشورهایی که به دنبال مصرف صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای هستند، قرار دهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز