خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:

نسبت به نتیجه رسیدن دور بعدی مذاکرات وین نه خوش‌بین هستیم و نه بدبین

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۵۵۶۰

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک نشست خبری اعلام کرد که دولت متبوعش درباره احتمال به نتیجه رسیدن مذاکرات احیای برجام در دور بعدی این مذاکرات که هفته آینده در وین برگزار می‌شود، نه خوشبین است و نه بدبین.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک نشست خبری اعلام کرد که دولت متبوعش درباره احتمال به نتیجه رسیدن مذاکرات احیای برجام در دور بعدی این مذاکرات که هفته آینده در وین برگزار می‌شود، نه خوشبین است و نه بدبین.

پرایس گفت که آمریکا صرفاً با هوشیاری اهداف خود را در مذاکرات دنبال می‌کند.

وی افزود: «ما درباره اهداف و منافع خود هوشیار هستیم. هدف ما این است که ایران بار دیگر تحت سختگیرانه‌ترین رژیم نظارتی که قبل از برجام سابقه نداشته است، قرار گیرد. تفاوت این مذاکرات با مذاکرات سال ۲۰۱۵ این است که ما اکنون یک متن در اختیار داریم. این متن که همان برجام است به ما و ایرانی‌ها می‌گوید که به‌طور کلی چه کارهایی باید انجام دهیم».

پرایس ادامه داد: «البته وجود این متن بدین معنا نیست که ما پاسخ همه پرسش‌ها را داریم. تاکنون پنج دور مذاکره غیرمستقیم درباره اینکه ایران باید چه اقداماتی برای بازگشت به تعهداتش انجام دهد و ما باید چه تحریم‌هایی را برای بازگشت به برجام برداریم، برگزار شده است. هیچ‌یک از این موارد سیاه و سفید نیستند و همین مسأله باعث شده که مذاکرات به‌نوعی چالشی باشد».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز