خبرگزاری کار ایران

ادامه تظاهرات مردم سودان علیه گرانی

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۵۰۶

تظاهرات روزانه سودانی‌ها در پی حذف یارانه مواد سوختی و افزایش بهای آن‌ها طی هفته گذشته آغاز شد و به گفته پلیس سودان تا کنون ۳۳ تن در این تظاهرات کشته شدند.

هزاران شهروند سودانی امروز - شنبه - در خارطوم علیه دولت این کشور تظاهرات کردند.
به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، بیش از سه هزار سودانی با برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز در پایتخت خواستار کناره گیری «عمر البشیر» رئیس جمهوری این کشور از قدرت شدند.
شاهدان عینی گفتند که در منطقه «بری» در خارطوم بیش از هزار تن برای شرکت در مراسم تشییع جنازه «صلاح السنهوری» یکی از پزشکان سودانی وابسته به خانواده برجسته‌ای که دارای روابط قوی با دولت است، جمع شدند. السنهوری یکی از قربانیان تظاهرات چند روز اخیر در سودان است.
شاهدان افزودند که بیش از دو هزار تن دیگر از معترضان به مراسم تشییع جنازه السنهوری پیوستند در حالی که شعار «آزادی… آزادی» و «ملت سرنگونی نظام را می‌خواهد» سر می‌دادند.
شاهدان عینی تصریح کردند که معترضان اقدام به بستن یکی از خیابان‌های اصلی در خارطوم کردند.
بنا بر این گزارش، تظاهرات روزانه سودانی‌ها در پی حذف یارانه مواد سوختی و افزایش بهای آن‌ها طی هفته گذشته آغاز شد و به گفته پلیس سودان تا کنون ۳۳ تن در این تظاهرات کشته شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز