خبرگزاری کار ایران

واکنش پکن به اظهارات بایدن درباره منشا ویروس کرونا

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۲۲۹۶

سفارت چین در واشنگتن در واکنش به اظهارات ریاست جمهوری آمریکا تلاش ها برای اتهام پکن به نشت آزمایشگاهی ویروس کرونا را محکوم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، سفارت چین در واشنگتن در پی اظهارات «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر احتمال شیوع ویروس کرونا از آزمایشگاه، تلاش ها برای اتهام زدن به پکن در این زمینه را محکوم کرد.

سفارت چین در پایگاه الکترونی خود نوشت: درس سال گذشته همچنان در حافظمه ما زنده است. در شرایطی که امروزه پاندمی کرونا خسارت سنگینی به جهانیان وارد می‌کند و جامعه جهانی در انتظار هماهنگی بهتر بین کشورها است، عده‌ای هنوز به ادعاهای قدیمی خود متوسل می‌شوند. فقط می‌توانیم بپرسیم که چرا آنها این درس تلخ گذشته را خیلی زود رها کرده‌اند؟ یا اینکه می‌خواهند فجایع را تکرار کنند؟

در این بیانیه همچنین آمده است: چندی پیش، برخی تلاش کردند یک ترفند قدیمی را برای جلب توجه درباره موضوع منشا ویروس کرونا جلب کنند. اظهاراتی که پکن را به دخالت در شیوع پاندمی متهم می‌کند، افترا و تلاشی برای احیای نظریه توطئه و نشت آزمایشگاهی است.

سفارت چین تأکید کرد که برخی از نیروهای سیاسی به دنبال تحریف افکار عمومی هستند و از ابتدا نیز اتهاماتی را مطرح کردند اما سیاسی کردن روند تحقیق تعین منبع ویروس را دشوار می‌کند.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز