خبرگزاری کار ایران

واکنش بلینکن به سخنان روحانی درباره مذاکرات وین

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۲۲۳۳

وزیر خارجه آمریکا در واکنش به سخنان رئیس‌جمهوری ایران، گفت که مطمئن نیست که مذاکرات طرف‌های برجام در وین در آستانه نتیجه دادن باشد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در واکنش به سخنان «حسن روحانی» رئیس‌جمهوری ایران، گفت که مطمئن نیست که مذاکرات طرف‌های برجام در وین در آستانه نتیجه دادن باشد.

وی که با شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل گفت‌وگو می‌کرد، با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس گفت که واشنگتن از این‌که مذاکرات وین در حال پایان یافتن باشد، اطمینان ندارد چرا که ما به آمادگی تهران برای بازگشت کامل به برجام مشکوک هستیم.

بلینکن در پاسخ به پرسشی درباره سخنان روحانی مبنی بر این‌که نمایندگان غربی برای لغو تحریم های اصلی علیه ایران توافق کرده‌اند و اکنون بحث در خصوص برخی نکات جزئی در حال انجام است، گفت: «حدس می‌زنم که در جریان باشید که این مذاکرات غیر مستقیم است. ما به طور مستقیم با ایران مذاکره نمی‌کنیم؛ این کار از طریق اتحادیه اروپا و سایر شرکا انجام می‌شود. معتقدم که ما پیش‌تر روشن کرده‌ایم که هر یک از طرفین باید کاری انجام دهد تا به اجرای برجام بازگردد اما پرسش بی‌پاسخ این است که آیا ایران در واقع آماده است که به برجام بازگردد. هنوز چیزی معلوم نیست».

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز