خبرگزاری کار ایران

پایان بی‌نتیجه نشست شورای امنیت درباره تنش‌های اسرائیل و فلسطین

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۷۲۵۱

نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که برای بررسی درگیری‌های اخیر فلسطین و رژیم صهیونیستی برگزار شده بود، بی‌نتیجه به پایان رسید.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که برای بررسی درگیری‌های اخیر فلسطین و رژیم صهیونیستی و افزایش شمار قربانیان غیرنظامی برگزار شده بود، بی‌نتیجه به پایان رسید.

این نشست که به درخواست چین به عنوان عضو دائم و نروژ و تونس به عنوان اعضای موقت برگزار شده بود، سومین جلسه شورای امنیت پس از آغاز دور جدید تهاجم‌های رژیم صهیونیستی به غزه است.

«ریاض المالکی» وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین، شورای امنیت را به اعمال بایکوت، تحریم تسلیحاتی و منع حمایت‌ بین‌المللی علیه اسرائیل برای پایان دادن به اشغال فلسطین فراخوانده و گفت که آزادی فلسطین تنها راه دستیابی به صلح است.

وزیر خارجه فلسطین از شورای امنیت خواست برای انجام این مسئولیت قانونی و اخلاقی، وارد عمل شود.

از سوی دیگر، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل از اسرائیل و فلسطین خواست فورا «خون‌ریزی بی‌معنی و تروریسم و ویران‌گری» را پایان دهند و به مذاکره برای راه حل بازگردند.

«وانگ یی» وزیر خارجه چین که ریاست دوره‌ای شورای امنیت برای ماه می را بر عهده دارد، آمریکا را متهم به مانع‌تراشی در مسیر تلاش‌های شورای امنیت سازمان ملل برای حل مسأله کرد.

همچنین «سرگئی ورشینین» معاون وزیر خارجه روسیه گفت که مسکو آماده میزبانی از مذاکرات مستقیم بین اسرائیل و فلسطین است.

در این نشست شورای امنیت نیز به جز ابراز نگرانی و ارائه پیشنهادهای راه‌حل هیچ اقدام ملموسی انجام نشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز