خبرگزاری کار ایران

نشنال اینترست گزارش داد:

همگرایی چین و روسیه، نتیجه سیاست‌های دولت بایدن

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۶۵۴۲

مجله نشنال اینترست آمریکا کوته‌بینی استراتژیک دولت جدید این کشور را عامل هم‌گرایی روسیه و چین و زمینه‌ساز مهار واشنگتن توصیف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از نشنال اینترست، کوته‌بینی استراتژیک دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهوری جدید این کشور باعث هم گرایی چین و روسیه شده و در نهایت نیز به آن‌ها اجازه می‌دهد واشنگتن را مهار کنند.

بر اساس این گزارش، موضعی که دولت بایدن برای مقابله با روسیه انتخاب کرده است تعجب‌‌آور نیست، زیرا بایدن و دوستانش در حزب دموکرات پیش از به دست گرفتن قدرت، تئوری توطئه حمایت مسکو از «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا و مداخله در امور این کشور را ترویج می‌دادند.

بایدن پس از پیروزی در انتخابات اقدام به تنش‌زایی بین دو کشور کرد تا جایی که ابراز تمایل وی برای دیدار با «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهوری روسیه تغییر اساسی در وضعیت موجود در روابط دو جانبه ایجاد نکرد.

در ادامه این گزارش تاکید شده است: «رویکرد سیاسی واشنگتن در قبال پکن به رغم پیش‌‌بینی‌های تحلیلگران تغییر چشمگیری نداشته و در واقع امیدها برای سیاست مصالحه‌گرایانه‌تر در قبال پکن را از بین برد.»

آمریکا همچنان به حمایت از تایوان برای استقلال از چین ادامه می‌دهد و از تسلط ژاپن بر جزایر مورد اختلاف «سینکاکو» حمایت می‌کند.

در پایان این گزارش تاکید شده است که ناتوانی دولت بایدن در تعیین اولویت‌های خود خطرها برای آمریکا را افزایش می‌دهد، به ویژه اینکه ادامه سیاست کنونی هیچ کمکی نکرده و بر عکس موجب هم‌گرایی روسیه و چین و توسعه همکاری دیپلماتیک و اقتصادی و نظامی بین آن‌ها می‌شود و زمینه را برای غلبه بر هیمنه آمریکا بر سیاست جهانی فراهم می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز