خبرگزاری کار ایران

خودداری سازمان ملل از محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به فلسطینیان

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۵۱۲۳

سازمان ملل درحالی که شلیک موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی را «شدیدا» محکوم کرد، حملات هوایی اسرائیل علیه فلسطینی‌ها که منجر به شهادت غیرنظامیان از جمله کودکان در غزه شد را محکوم نکرد.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «استفان دوجاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد طی نشست خبری روزانه خود، بدون محکوم کردن حملات هوایی رژیم صهیونیستی علیه غزه، گفت که جان باختن شمار زیادی از افراد، «آنتونیو گوترش» دبیر کل این سازمان را در حزن و اندوه عمیق فرو برده است.

وی با بیان این‌که افزایش تنش در سرزمین‌های اشغالی به شدت نگران‌کننده است، شلیک موشک به سمت اسرائیل از غزه را محکوم کرد ولی درباره حملات هوایی اسرائیل علیه فلسطینی‌ها که منجر به شهادت غیرنظامیان از جمله کودکان در غزه شد، تنها به ابراز تاسف بسنده کرد.

سخنگوی دبیر کل سازمان ملل در پاسخ به پرسش خبرنگار آناتولی مبنی اینکه «چرا از استفاده از فعل محکوم کردن موقعی که فلسطینی‌ها کشته می‌شوند اجتناب می‌کنید؟ آیا زندگی فلسطینی‌ها از زندگی اسرائیلی‌ها بی‌ارزش است؟» گفت: «خیر، هرگز چنین نیست. همانطور که پیشتر هم گفتم، مخالف کشته شدن غیرنظامیان در هر طرف هستیم».

وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار آناتولی مبنی اینکه «پس چرا محکوم نمی‌شود»، تصریح کرد: فکر می‌کنم موضع خود را اعلام کرده باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز