خبرگزاری کار ایران

رجب طیب اردوغان:

بدون حمایت و کمک ترکیه، امکان حیات مؤثر اتحادیه اروپا وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۴۰۴۲

رئیس‌جمهوری ترکیه با انتشار پیامی به مناسبت «روز اتحادیه اروپا» تصریح کرد که مشخص است که بدون کمک و حمایت ترکیه امکان ادامه حیات اتحادیه اروپا به شکل موثر و مفید وجود ندارد.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه با انتشار پیامی به مناسبت «روز اتحادیه اروپا» تصریح کرد که مشخص است که بدون کمک و حمایت ترکیه امکان ادامه حیات اتحادیه اروپا به شکل موثر و مفید وجود ندارد.

اردوغان با تاکید بر اهمیت راهبردی عضویت در اتحادیه اروپا برای ترکیه گفت که آنکارا به‌رغم موانع ایجاد شده و استانداردهای دوگانه، مصمم به تداوم عزم راسخ و اقدامات خود در راستای هدف راهبردی عضویت در اتحادیه اروپا است.

وی با اشاره به مسائلی مانند بحران پناهجویان، اسلام‌هراسی، خارجی‌ستیزی، خروج بریتانیا از اتحادیه، مشکلات مالی و اقتصادی و شیوع ویروس کرونا به عنوان موضوعات پیش روی اتحادیه اروپا، ادامه داد که عبور از این مشکلات که آینده اتحادیه را تهدید می‌کنند تنها با مشارکت، همکاری و اتخاذ رویکردی جسورانه ممکن خواهد بود.

رئیس‌جمهور ترکیه افزود که بزرگ‌ترین مانع اتحادیه اروپا برای تبدیل شدن به یک بازیگر قدرتمند جهانی، نبود صبر و بینش استراتژیک است.

اردوغان با انتقاد از ساز و کار موجود در اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد که اتحادیه اروپا قبل از هر چیز به تجدید نظر در ساختار نهادی، چشم انداز، گفتمان فراگیر جدید و به ویژه مکانیسم‌های تصمیم‌گیری نیاز دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز