خبرگزاری کار ایران

بیانیه حزب رفاه ملی افغانستان در محکومیت انفجار غرب کابل

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۳۹۸۲

حزب رفاه ملی افغانستان با صدور بیانیه‌ای انفجار غرب کابل که منجر به کشته‌ شدن ده‌ها دانش‌آموز دختر شد را محکوم کرد.

در پی حمله تروریستی به مکتب سیدالشهداء غرب کابل که منجر به قربانی و زخمی شدن بیش از دو صد تن از دانش آموزان و متعلمین این مکتب گردید حزب رفاه ملی افغانستان طی بیانیه این عمل جنایتکارانه گروه طالبان را محکوم نمود.

متن پیام به شرح ذیل می‌باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

بار دیگر تروریست‌های افراطی و مزدوران بیگانگان حمله مرگ‌بار و جنایت غم انگیز را در منطقه شیعه نشین غرب کابل به وجود آوردند و این حمله سبوعانه و غیرانسانی بیش از ۲۰۰ تن از دانش آموزان و متعلمین و اطفال این مرز بوم را به خاک و خون نشاندند.

حزب رفاه ملی افغانستان این حمله وحشیانه و تروریستی را به شدت محکوم می‌نماید و آنرا توطئه ای از پیش تعیین شده از سوی گروه‌های افراطی و وهابی می‌داند گرچه گروه تروریستی طالبان این فاجعه را به دوش نگرفته ولی قرائن و شواهد حاکی از آن است که این فاجعه غیرانسانی کار طالبان و گروههای افراطی و وابسته به پاکستان و کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی می‌باشد.

حزب رفاه ملی افغانستان کشته و زخمی شدن بیش از دو صد تن از متعلمین و دانش آموزان مکتب سیدالشهداء غرب کابل را یک فاجعه ملی می‌داند و از رئیس جمهور اسلامی افغانستان آقای دکتر محمد اشرف غنی می‌خواهد به منظور غم شریکی و احترام به این شهداء و شهداء اخیر کشور و به جهت مرحم‌گزاری به دردهای خانواده های معظم شهداء و قربانیان این فاجعه بزرگ و دلخراش ضمن رسیدگی به آنها یک روز را به عنوان ماتم ملی و عزای عمومی در کشور اعلام نمایند تا باشد که مردم مظلوم و ماتم‌زده غرب کابل و در مجموع شیعیان افغانستان احساس نمایند که دولت و رئیس جمهور در غم و اندوه و ماتم آنها شریک هستند.

حزب رفاه ملی افغانستان این حمله ددمشانه را پرسش‌برانگیز و غیرقابل توجیه می‌داند و از نیروهای امنیتی خواهان پاسخ‌گویی شفاف به این حادثه می‌باشد که چه دست‌های مرئی و نامرئی در پشت این قضیه دخیل هستند.

حزب رفاه ملی افغانستان از شورای امنیت سازمان ملل متحد و مجامع جهانی می‌خواهد به منظور جلوگیری از وقوع نسل کشی و فاجعه‌ای غیر انسانی دیگر نسبت به شیعیان افغانستان توجه بیشتری نموده و تدابیر لازم را اتخاذ نمایند.

در پایان حزب رفاه ملی افغانستان تسلیت، همدردی و غم شریکی خود را با خانواده‌های معظم شهداء ابراز داشته و برای شهداء رحمت الهی و فردوس برین و برای مجروحین شفای عاجل از خداوند بزرگ مسئلت می‌نماید.

 

حزب رفاه ملی افغانستان

کابل ـ یکشنبه ۱۹ ثور ۱۴۰۰ برابر با ۲۶ رمضان المبارک ۱۴۴۲ قمری

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز