خبرگزاری کار ایران

گزارش اطلاعات فنلاند از آمادگی مسکو برای استفاده از نیروهای مسلح در اروپا

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۳۸۶۷

اطلاعات فنلاند با انتشار گزارشی از آمادگی روسیه برای استفاده از نیروهای مسلح خود در اروپا خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه ایزوستیا، اطلاعات فنلاند در تاریخ شش مه با انتشار گزارشی اعلام کرد که مسکو آماده استفاده از نیروهای مسلح خود در اروپاست. 

در گزارش اطلاعات فنلاند نسبت به افزایش تنش در اروپا به دلیل بازگشت به سیاست زور و قدرت هشدار داده شده است. 

بر اساس این گزارش، به عنوان مثال روسیه  قدرت و آمادگی خود را برای استفاده از نیروهای مسلحش به منظور تحقق اهداف خود در صورت نیاز از جمله در اروپا نشان داده است. 

نویسندگان این سند یادداشت می‌کنند که دفاع از منافع سیاست خارجی از طریق استفاده از نیروهای مسلح معمولاً اصلی‌ترین یا موثرترین روش نیست اما طبق گزارش اطلاعاتی، بازیگران اصلی مستقر در نزدیکی فنلاند‌، مانند روسیه‌، در حال توسعه توانایی‌های خود و مشارکت در آموزش نیروها از طریق رزمایش های منظم و گسترده هستند.

این سند تاکید می‌کند که روسیه به تقویت حضور نظامی خود در منطقه قطب شمال ادامه می‌دهد، بنابراین ممکن است این منطقه در سال‌های آینده به یک منطقه جدید تقابل بین قدرت‌های بزرگ تبدیل شود.

گزارش مذکور همزمان تاکید می‌کند که روسیه منافع اقتصادی در قطب شمال داشته و حق دفاع از آن‌ها را دارد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز