خبرگزاری کار ایران

یک نظرسنجی نشان داد:

۴۴ درصد مردم جهان آمریکا را تهدیدی برای دموکراسی می‌دانند

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۳۷۷۸

نتایج یک نظر‌سنجی در ۵۳ کشور جهان نشان داد که ۴۴ درصد مردم جهان آمریکا را تهدیدی برای دموکراسی خود می‌دانند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، نتایج یک نظر سنجی که در ۵۳ کشور جهان از میان ۵۳ هزار نفر انجام شد، نشان داد که ۴۴ درصد مردم جهان تاثیر آمریکا بر کشورشان را تهدیدی برای دموکراسی می‌دانند. 

بر اساس نتایج این نظر‌سنجی آمریکا در رتبه نخست تهدید قرار دارد و چین با ۳۸ درصد و روسیه با ۲۸ درصد آرا در مکان‌های دوم و سوم جای دارند. 

این نظر‌سنجی همچنین نشان داد که نگرانی‌ها درباره تاثیر آمریکا بر دموکراسی کشورهای دیگر از سال گذشته افزایش یافته و تنها در آلمان ۲۰ درصد بیشتر ثبت شده است. 

همزمان نیز تاکید شده است که ارزش‌های دموکراسی از تایید اکثریت مردم جهان برخوردار بوده و ۸۱ درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی تاکید کرده‌اند که وجود دموکراسی در کشورهایشان بسیار مهم است. 

از سوی دیگر ۶۴ درصد مردم در سراسر جهان معتقد هستند که عدم برابری اقتصادی بزرگ‌ترین تهدید برای دموکراسی است. تهدیدهای دیگر نیز با ۵۳ درصد آرا مرتبط با محدودیت‌های اعمال شده بر آزادی بیان و ۴۹ درصد متعلق به انتخابات ناعادلانه و تقلبی است. ۴۸ درصد شرکت‌کنندگان نیز معتقد هستند که قدرت ابر شرکت‌های فناوری که مقر بیشتر آن‌ها در آمریکاست، دموکراسی را تهدید می‌کند. 

این نظر سنجی بین ماه‌های فوریه و آوریل گذشته انجام شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز