خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه فرانسه:

دلایل محکمی برای حضور ایران در نشست ژنو ۲ وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۳۵۶

ایران برای شرکت در نشست ژنو ۲ باید هدف این کنفرانس را بپذیرد: تشکیل دولت انتقالی که رئیس‌جمهوری فعلی سوریه در آن حضور نداشته باشد. همچنین باید برای ایران مشخص شود که بین مساله سوریه و برنامه هسته‌ای تهران دیواری مانند دیوار چین وجود دارد.

وزیر خارجه فرانسه گفت که ایران می‌تواند تحت شرایطی خاص در نشست ژنو ۲ که به منظور رایزنی برای حل مساله سوریه برگزار می‌شود، شرکت کند.
به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، «لوران فابیوس» گفت که ایران برای شرکت در نشست ژنو ۲ باید هدف این کنفرانس را بپذیرد: تشکیل دولت انتقالی که «بشار اسد» رئیس‌جمهوری فعلی سوریه در آن حضور نداشته باشد.
وی با اشاره به نشست ژنو ۲ تاکید کرد که دلیل محکمی برای حضور ایران در این نشست وجود دارد.
فابیوس افزود: «زمانی که به دنبال ایجاد صلح هستید، این مسائل باید بین طرف‌های درگیر رخ دهد و ایران در این بحران درگیر است.»
به گفته وزیر خارجه فرانسه برای حضور ایران در نشست ژنو ۲ لازم است به مساله توجه شود، نخست پذیرش اهداف کنفرانس توسط ایران و مساله بعدی این است که باید برای ایران مشخص شود که بین مساله سوریه و برنامه هسته‌ای تهران دیواری مانند دیوار چین وجود دارد؛ این دو مساله کاملا مجزا هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز