خبرگزاری کار ایران

پیروزی حزب ملی اسکاتلند در انتخابات پارلمانی

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۳۴۴۷

نتایج رای‌گیری روز پنجشنبه در بریتانیا حاکی از پیروزی حزب ملی اسکاتلند در انتخابات پارلمانی است.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، نتایج رای‌گیری روز پنجشنبه در بریتانیا حاکی از پیروزی حزب ملی اسکاتلند در انتخابات پارلمانی است.

با این وجود، حزب ملی اسکاتلند به‌رغم کسب چهارمین پیروزی پیاپی در انتخابات پارلمانی احتمالا موفق نخواهد شد اکثریت مطلق کرسی‌های پارلمان را به دست آورد.

شمارش آرای ۶۸ حوزه انتخابیه نشان می‌دهد که حزب ملی اسکاتلند از ۱۲۹ کرسی پارلمان ۵۷ کرسی را در اختیار خواهد داشت. با این حال عدم کسب اکثریت مطلق در پارلمان آینده به این معنا خواهد بود که حزب ملی اسکاتلند برای اجرای طرح برگزاری مجدد همه‌پرسی استقلال از بریتانیا مسیر دشواری را در پیش خواهد داشت.

تعیین تکلیف برخی از کرسی‌های پارلمان آینده اسکاتلند با توجه به نسبت آرای کسب شده توسط هر حزب صورت می‌گیرد. همین امر احتمالا باعث خواهد شد که حزب ملی اسکاتلند نتواند ۶۵ کرسی در پارلمان را در اختیار داشته باشد. شبکه «بی‌بی‌سی» براساس نتایج منتشر شده تخمین زده است که حزب ملی اسکاتلند در پارلمان آینده ۶۳ کرسی خواهد داشت.

«نیکلا استروجن» وزیر اول اسکاتلند روز شنبه در واکنش به این نتایج گفت که دستیابی به اکثریت مطلق توسط حزبش از ابتدا با توجه به نظام انتخاباتی اسکاتلند «دشوار» بود. وی افزود که نتیجه به دست آمده «شگفت آور» نیست و اولین اولویت او در مقام ارشد اجرایی اسکاتلند مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا خواهد بود.

وزیر اول اسکاتلند در عین حال تاکید کرد که مشروعیت برگزاری مجدد همه پرسی استقلال اسکاتلند از بریتانیا فارغ از دستیابی یا عدم دستیابی حزب ملی اسکاتلند به اکثریت مطلق کرسی‌های پارلمان آینده پابرجا است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز