خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

بازداشت وزیر دارایی قطر/ تاکید وزیر دفاع آمریکا بر ادامه روند خروج نیروهای نظامی از افغانستان/ اظهارات مقام ارشد وزارت خارجه ایالات متحده درباره امکان توافق پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری ایران

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۲۷۲۸

بازداشت وزیر دارایی قطر، تاکید وزیر دفاع آمریکا بر ادامه روند خروج نیروهای نظامی از افغانستان و اظهارات مقام ارشد وزارت خارجه ایالات متحده درباره امکان توافق پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری ایران از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان با مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی دیدار و رایزنی کرد.

- وزیر خارجه آمریکا با اشاره به مذاکرات طرف‌های برجام در وین، گفت که توافق با ایران در حوزه هسته‌ای، همچنان در هاله‌ای از ابهام است.

- وزیر خارجه فرانسه با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس، گفت که ایران در جریان مذاکرات وین، علائم مثبتی در رابطه با بازگشت به تعهدات برجامی خود نشان نداده است ولی واشنگتن برای دستیابی به پیشرفت در مذاکرات، بسیار مصمم است.

- وزیر خارجه قطر از تماس‌های پیوسته با تهران و واشنگتن برای تشویق آنها به گفت‌وگوی مثبت خبر داد.

- یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا گفت که به اعتقاد وی دستیابی به توافق در مذاکرات وین تا پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری ایران امکان‌پذیر است.

- وزیر دفاع آمریکا گفت که روند خروج نیروهای نظامی از افغانستان طبق برنامه پیش می‌رود.

- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گزارش‌ شبکه خبری «سی‌ان‌ان» در خصوص ارزیابی آزادسازی بخشی از دارایی‌های ایران به عنوان اقدامی یکجانبه برای اثبات حسن‌نیت واشنگتن را «نادرست» خواند.

- با دستور دادستان قطر، حکم بازداشت وزیر دارایی این کشور صادر شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز