خبرگزاری کار ایران

منابع آگاه:

کره‌شمالی احتمالا یک موتور موشک دوربرد را آزمایش کرده است

کد خبر : ۱۰۷۱۱۴

متخصصان احتمال می‌دهند موتوری که در اواخرماه آگوست در کره‌شمالی مورد آزمایش قرار گرفته برای طبقه دوم موشک «اینخا ۳» یا برای طبقه دوم و سوم موشک به مراتب قوی‌تر در دست ساخت توسط پیونگ‌یانگ در نظر گرفته شده است.

منابع خبری گزارش دادند که احتمال می‌رود پیونگ‌یانگ در اواخر ماه آگوست یک موتور موشک دوربرد را آزمایش کرده باشد.

به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، سایت آمریکایی کره جنوبی «نورث۳۸» با اعلام این مطلب نوشت که متخصصان احتمال می‌دهند موتوری که در اواخرماه آگوست در کره‌شمالی مورد آزمایش قرار گرفته برای طبقه دوم موشک «اینخا ۳» یا برای طبقه دوم و سوم موشک به مراتب قوی‌تر در دست ساخت توسط پیونگ‌یانگ در نظر گرفته شده است.
بر اساس این گزارش، کره‌شمالی در سال ۲۰۰۵ میلادی خود را قدرت هسته‌ای نامید و در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۹ میلادی آزمایش‌های هسته‌ای انجام داد. در قطعنامه‌های شماره ۱۷۱۸ و ۱۸۷۴ شورای امنیت سازمان ملل متحد از کره‌شمالی درخواست شده که آزمایش‌های هسته‌ای و موشکی خود را متوقف کرده و به مذاکرات درباره غیر هسته‌ای کردن شبه جزیره کره باز گردد.
علاوه بر کره‌شمالی، روسیه، آمریکا، کره‌جنوبی، چین و ژاپن نیز در گفت‌وگوهای خلع سلاح هسته‌ای پیونگ‌یانگ حضور دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز