خبرگزاری کار ایران

کشته شدن یک شهروند آمریکایی در عملیات دستگیری توسط پلیس کالیفرنیا

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۹۸۴۴

پلیس آمریکا ویدئویی را از عملیات دستگیری فردی در ایالت کالیفرنیا منتشر کرد که منجر به مرگ وی شد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، پلیس شهر الامیدا در ایلت کالیفرنیا ویدیوئی را منتشر کرد که در آن نشان می‌دهد نیروهای پلسی در عملیات دستگیری فردی وی را بیش از پنج دقیقه روی زمین نگه داشتند و سرانجام به مرگ وی منتهی شد. 

 این حادثه که منجر به مرگ «مایرو گونزالس» ۲۶ ساله در ۱۹ ماه آوریل در شهر الامیدا در نزدیکی شهر سان فرانسیسکو شده یادآور مرگ «جورج فلوید»، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی سال گذشته بر اثر فشار پلیس بر گردن اوست. 

پلیس آلامیدا در ابتدا اعلام کرد که گونزالس به دلیل وضعیت جسمی اضطراری درگذشته و تحقیقات شفاف درباره زوایای مبهم حادثه انجام خواهد شد.  

اما خانواده این جوان که ساکن شهر «اوکلند» هستند پس از مشاهده این فیم ادعای پلیس را به طور قاطع رد کردند. 

برادر فرد قربانی اعلام کرد: «آنچه دیدم با آنچه گفته به من گفته شد، تفاوت دارد. وضعیت اضطراری برادرم  نتیجه اعمال فشار پلیس بر کمر او بود در حالی که روی زمین افتاده.» 

در فیلم منتشر شده نیروهای پلیس تلاش می‌کنند به دستان گونزالس پس از امتناع وی از ارائه کارت شناسایی خود دستبند بزنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز