خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

حمله پهپادی یمن به پایگاه هوایی «ملک خالد»/ خروج بخش عمده کارکنان سفارت آمریکا از افغانستان/ تلاش بغداد برای کاهش اختلاف میان ایران و کشورهای عربی

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۹۲۸۶

حمله پهپادی یمن به پایگاه هوایی «ملک خالد»، خروج بخش عمده کارکنان سفارت آمریکا از افغانستان و تلاش بغداد برای کاهش اختلاف میان ایران و کشورهای عربی از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، معاون سیاسی وزارت امور خارجه درباره نشست امروز کمیسیون مشترک برجام، گفت: روند در مسیر درستی قرار دارد اما هم چالش و هم جزئیات سختی داریم.

- سخنگوی وزارت امور خارجه از سفر وزیر امور خارجه ایران به عمان در روز چهارشنبه خبر داد.

- وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که به تمامی کارکنان غیرضروری سفارت این کشور در افغانستان دستور ترک کابل را داده است.

- سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که نماینده آمریکا در امور ایران برای شرکت در گفت‌وگوهای غیرمستقیم درباره توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ عازم وین شده است.

- ولیعهد عربستان با ادعای این‌که این کشور به دنبال صلح و ثبات در منطقه است، گفت که ریاض مخالفتی با بهبود روابط با تهران ندارد.

- کاخ سفید با اشاره به دیدار هیأت اسرائیلی و مقام‌های آمریکایی در وین، اعلام کرد که هر دو طرف نسبت به پیشرفت در برنامه هسته‌ای ایران «ابراز نگرانی جدی» کرده‌اند.

- وزارت دفاع آمریکا قصد دارد حدود ۱۸ میلیارد دلار برای توسعه، تولید و نگهداری جنگنده جدید به منظور رهگیری موشک‌ها از ایران یا کره‌شمالی اختصاص دهد.

- وزیر خارجه عراق طی سخنانی تلویزیونی با مهم خواندن سفر همتای ایرانی خود به عراق، گفت که بغداد برای کاهش اختلاف میان کشورهای منطقه تلاش می‌کند.

- فرمانده تروریست‌های سنتکام با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس درباره سیاست‌های منطقه‌ای ایران، گفت که تا زمانی که رویکردهای این کشور تغییر نکند، برقراری ثبات و امنیت واقعی در منطقه دور از ذهن خواهد بود.

- سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن از حمله یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به پایگاه هوایی «ملک خالد» در خمیس مشیط خبر داد.

- سفیر قطر در مسکو تاکید کرد که دوحه با ایجاد سازوکار مشورتی سه‌گانه با روسیه و ترکیه، به هیچ عنوان به دنبال محدود کردن نقش ایران در سوریه نیست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز