خبرگزاری کار ایران

مقام آمریکایی:

بایدن گروه ۷ را به افزایش فشار علیه چین در پرونده سین‌کیانگ تشویق خواهد کرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۷۲۱۹

یک مقام آمریکایی از طرح رئیس‌جمهوری این کشور بر کشورهای گروه ۷ برای افزایش اعمال فشار بر چین در پرونده سین‌کیانگ خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «دالیب سینگ»، معاون مشاور امنیتی ملی آمریکا گزارش داد که «جو بایدن»، رئیس‌جمهوری این کشور متحدان گروه بزرگ هفت را به افزایش اعمال فشار بر چین در مسئله استفاده از کار اجباری در منطقه ایغورنشین سین‌کیانگ تشویق خواهد کرد. 

وی گفت: «نشست گروه هفت در بریتانیا بر بخش سلامت، پاسخ اقتصادی هماهنگ با بحران کرونا، تغییرات آب‌و‌هوایی و فعال‌سازی ارزش‌های مشترک دموکراتیک تمرکز خواهد کرد.»

این مقام مسئول افزود: «ما می‌خواهیم گام‌های مشخص و ملموسی برداریم که نشان‌دهنده تمایل ما برای هماهنگی در اقتصاد غیر بازاری مانند چین باشد.»

وی تاکید کرد که یکی از چالش‌های پیش روی گروه هفت این است که ما نشان دهیم که جوامع آزاد و دموکراتیک شانس بیشتری برای حل و فصل مسائل اصلی جهان دارند و رژیم‌های دیکتاتوری بهترین راه نیستند.

وی تأکید کرد که ایالات متحده در مورد نقض حقوق بشر در استان سین‌کیانگ چین که اویغورهای مسلمان در آن ساکن هستند، اقداماتی انجام داده است، اما تلاش خواهد کرد تا با همکاری متحدان، این تلاش‌ها را تقویت کند.

نشست گروه هفت قرار است ۱۱ تا ۱۳ ژوئن در بریتانیا برگزار شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز