خبرگزاری کار ایران

مجلس نمایندگان آمریکا طرح ایالت شدن پایتخت را تصویب کرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۶۹۵۲

مجلس نمایندگان کنگره آمریکا طرحی را تصویب کرده که در صورت تأیید نهایی آن در سنا، پایتخت این کشور را به عنوان ایالت پنجاه و یکم به رسمیت خواهد شناخت.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، مجلس نمایندگان کنگره آمریکا طرحی را تصویب کرده که در صورت تأیید نهایی آن در سنا، پایتخت این کشور را به عنوان ایالت پنجاه و یکم به رسمیت خواهد شناخت.

در صورت تصویب این طرح، محدوده واشنگتن دی‌سی در کنگره دو سناتور و یک نماینده خواهد داشت.

با این وجود، کسب اکثریت آرا در مجلس سنا در حمایت از این طرح، دور از ذهن به نظر می‌رسد.

واشنگتن دی‌سی با بیش از ۷۰۰ هزار نفر جمعیت کرسی در مجلس نمایندگان و سنا آمریکا ندارد و «الینور هولمز نورتن» نماینده فعلی این منطقه در کنگره، حق رای ندارد.

نورتن پیش از رای‌گیری درباره این طرح که به اچ‌آر ۵۱ معروف شده است، گفت: «در قانون اساسی آمریکا نمی‌توان از شهروندان انتظار پرداخت مالیات داشت اما به آنها اجازه مشارکت در حکومت را نداد. این وضعیتی است که بر واشنگتن دی‌سی حکمفرما است؛ یعنی پرداخت مالیات بدون حق داشتن نماینده در قوای حکومت».

دموکرات‌ها که اکثریت مجلس نمایندگان را در دست دارند، سال گذشته هم این طرح را تصویب کردند اما در آن زمان مجلس سنا در کنترل جمهوری‌خواهان بود و به همین علت «میچ مک کانل» رئیس وقت سنا، حتی اجازه طرح موضوع در صحن سنا را نداد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز