خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

درخواست ۴۰ نهاد آمریکایی از دولت برای لغو تحریم‌های ایران در شرایط کرونایی/ تهاجم هوایی رژیم صهیونیستی به حومه دمشق/ حمله پهپادی یمن به پایگاه هوایی «ملک خالد»

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۶۷۲۱

درخواست ۴۰ نهاد آمریکایی از دولت برای لغو تحریم‌های ایران در شرایط کرونایی، تهاجم هوایی رژیم صهیونیستی به حومه دمشق و حمله پهپادی یمن به پایگاه هوایی «ملک خالد» از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، «وال استریت ژورنال» به نقل از منابع آگاه گزارش داد که آمریکا اعلام آمادگی کرده است که برای حل اختلاف‌ها با ایران بر سر برجام، تحریم‌ها علیه بانک مرکزی ایران و چند بخش اقتصادی مهم دیگر را لغو کند.

- سخنگوی کاخ سفید با اشاره به مذاکرات طرف‌های برجام در وین، گفت که در خصوص زمان‌بندی به نتیجه رسیدن این مذاکرات نمی‌توان اهداف بلندپروازانه‌ای تعیین کرد.

- آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طی گزارشی نصب سانتریفیوژهای پیشرفته‌تر در تأسیسات هسته‌ای نطنز را تایید کرد.

- منابع خبری از شنیده شدن صدای آژیر خطر در نزدیکی راکتور هسته‌ای رژیم صهیونیستی خبر دادند.

- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که مذاکرات چندجانبه در خصوص برنامه هسته‌ای ایران هنوز منجر به تحقق نتایج مشخصی نشده است.

- سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن بامداد امروز -پنجشنبه- گفت که یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پایگاه هوایی «ملک خالد» در خمیس مشیط را با دقت بالا هدف قرار داده است.

-  خبرگزاری رسمی سوریه از تهاجم هوایی رژیم صهیونیستی به حومه دمشق خبر داد.

- مجلس نمایندگان آمریکا با اجماع هر دو حزب، طرح «قانون حفاظت از مخالفان سعودی» در خصوص محدودیت فروش تسلیحات به عربستان در پی قتل روزنامه‌نگار منتقد سعودی را تصویب کرد.

- منابع خبری عراقی از ورود ملخ‌ها از استان بصره به ایران در پی افزایش دمای هوا خبر دادند.

- دیپلمات‌های اروپایی حاضر در مذاکرات وین، روند گفت‌وگوها را سازنده خواندند ولی در عین حال تأکید کرده‌اند که همچنان مسیری طولانی در پیش است.

- ۴۰ نهاد غیردولتی آمریکا طی نامه‌ای به وزرای خارجه، دارایی و بازرگانی این کشور خواستار لغو تحریم‌ها علیه ایران در میانه مقابله این کشور با بحران کرونا شده‌اند.

- مشاور امنیت ملی کاخ سفید با اشاره به مذاکرات طرف‌های برجام در وین، گفت که در این مذاکرات غیرمستقیم، پیشرفت‌هایی حاصل شده اما همچنان مسیری طولانی در پیش است.

- یک مقام آمریکایی بر اهمیت توافق با ایران برای احیای برجام تاکید کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز