خبرگزاری کار ایران

حامد کرزی:

آمریکا تعریف مشخصی از دشمن و تروریسم ارائه دهد

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۶۶۴

ناامنی در افغانستان منشا بیرونی دارد زیرا بعضی از کشورها منافع خود را در ناامنی کشور ما جست‌وجو می‌کنند

رئیس‌جمهوری افغانستان طی سخنانی با بیان این‌که امنیت این کشور از خارج تهدید می‌شود، تهدید کرد که عوامل ناامنی افغانستان بیرونی بوده و راه حل آن هم بیرونی است.
به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آوا، کرزی در تشریح منافع ملی افغانستان گفت که منفعت اول ما تامین صلح و امنیت در افغانستان است، ما تحلیل درستی از اوضاع افغانستان و منطقه داریم و می‌دانیم که چه کسانی با فرستادن عوامل انتحاری کشور ما را ناامن می‌کنند و در این میان نقش آمریکا چیست.
کرزی از آمریکا خواست تعریف مشخصی از دشمن و تروریسم ارائه دهد.
حامد کرزی تصریح کرد از دید ما دشمن جایی است که از آنجا برای بی‌ثباتی افغانستان دسیسه می‌شود.
وی افزود که ناامنی در افغانستان منشا بیرونی دارد زیرا بعضی از کشورها منافع خود را در ناامنی کشور ما جست‌وجو می‌کنند
رئیس‌جمهوری در مورد نگرانی‌هایی که درباره وضعیت بعد از سال ۲۰۱۴ میلادی در افغانستان وجود دارد، گفت که این تبلیغات خارجی‌ها است و می‌خواهند با این کارشان ما را مجبور و محتاج نشان بدهند.
حامد کرزی در رابطه با حملات موشکی پاکستان به خاک افغانستان، گفت که افغانستان دست به عمل متقابل نمی‌زند اما تلاش‌هایش را برای پیدا کردن راه حلی از مجرای دیپلماتیک ادامه می‌دهد و در این راستا اخیرا نامه‌ای به نخست‌وزیر پاکستان نیز نوشته است.
کرزی درباره این‌که آیا دولت افغانستان در رابطه با موافقت‌نامه امنیتی و دفاعی با سازمان ملل متحد و سایر کشورهای مهم مشورت کرده است، گفت که در این رابطه با تمام جهان در تماس هستیم؛ چه کشورهایی که با آمریکا روابط خوب دارند و چه کشورهایی که رابطه‌شان با واشنگتن خوب نیست.
کرزی افزود که با روسیه و چین نه تنها در مورد پیمان امنیتی بلکه در مورد قرارداد ستراتژیک نیز صحبت‌هایی داشتیم و خواستار اعلام موضع آنها در این رابطه شده‌ایم.
وی در پاسخ به پرسشی درباره روند گفت‌وگوهای صلح پس از مسدود شدن دفتر طالبان در قطر، گفت که دفتر قطر که به نام امارت اسلامی گشایش یافت، نه دفتر طالبان بلکه توطئه بزرگ بیرونی علیه افغانستان بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز