خبرگزاری کار ایران

مون جائه-این هشدار داد:

احتمال تاثیر روابط وخیم بین آمریکا و چین بر مذاکرات خلع تسلیحات اتمی کره شمالی

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۶۴۷۲

رئیس‌جمهوری کره جنوبی گفت که پس از شکست رئیس‌جمهوری آمریکا در مذاکرات اتمی با کره شمالی، حالا امیدوار است که رئیس فعلی کاخ سفید بتواند این توافق اتمی را زنده کند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه نیویورک تایمز، رئیس‌جمهوری کره جنوبی گفت که پس از شکست «دونالد ترامپ»،‌ رئیس‌جمهوری آمریکا در مذاکرات اتمی با کره شمالی، حالا امیدوار است که «جو بایدن»، رئیس فعلی کاخ سفید بتواند این توافق اتمی را زنده کند.

«مون جائه-این»، رئیس‌جمهوری کره جنوبی در مصاحبه‌ای با روزنامه نیویورک تایمز، جو بایدن را برای آغاز مذاکرات با دولت «کیم جونگ‌اون»، رهبر‌ کره شمالی پس از دو سال توقف پیشرفت‌های دیپلماتیک تشویق کرد و گفت: «خلع سلاح اتمی یک مسئله حیاتی برای کره جنوبی است.»

وی همچنین به آمریکا برای همکاری با چین در ارتباط با کره شمالی و مسائل دیگر مورد نگرانی بین‌المللی از جمله تغییرات جوی تاکید کرد و ادامه داد: «روابط وخیم بین آمریکا و چین شاید باعث تضعیف مذاکرات خلع سلاح اتمی شود.»

رئیس‌جمهوری کره جنوبی افزود: «اگر تنش‌ها بین دو کشور افزایش یابد، کره شمالی می‌تواند از آن به نفع خود بهره ببرد. دونالد ترامپ‌ در حالی کاخ سفید را ترک کرد که حتی یکی از کلاهک‌های اتمی کره شمالی را کم نکرد. کیم جونگ‌اون حتی آزمایش‌های تسلیحاتی را از سر گرفته است. ترامپ فقط دور خودش چرخید و در نهایت شکست خورد. مهم‌ترین نقطه آغاز برای دولت‌های آمریکا و کره شمالی این است که تمایلی برای گفت‌وگو داشته باشند و هر چه زودتر رو در رو پای میز مذاکره بنشینند.»

مون جائه‌ این ادامه داد: «امیدوارم که بایدن به رئیس‌جمهوری تاریخی تبدیل شود که به پیشرفتی قابل‌قبول و تغییر ناپذیر برای تکمیل خلع سلاح اتمی و سازش صلح‌آمیز در شبه‌جزیره کره دست پیدا می‌کند.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز