خبرگزاری کار ایران

آغاز مذاکرات ترکیه و روسیه برای خرید محموله دوم اس-۴۰۰

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۶۱۳۴

وزیر خارجه ترکیه گفت که کشورش در حال مذاکره با روسیه برای خرید محموله دوم سامانه‌های دفاع هوایی اس- ۴۰۰ است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه گفت که کشورش در حال مذاکره با روسیه برای خرید محموله دوم سامانه‌های دفاع هوایی اس- ۴۰۰ است.

وی افزود که در مورد محموله دوم اس- ۴۰۰ بخش‌های مربوطه ما از جمله وزارت دفاع ترکیه علاقه‌مند است که مذاکرات را ادامه دهد.

وزیر خارجه ترکیه از مواضع آمریکا در مورد قرارداد اس -۴۰۰ با روسیه انتقاد کرد.

وی گفت: «گفتن اینکه چه چیزی بخریم و از چه کسی بخریم، اشتباه است. آنها (ایالات متحده آمریکا) می‌دانند که چرا ما اس- ۴۰۰ را خریداری کردیم. ما به آن نیاز داشتیم و آن را خریدیم. آیا هنوز هم به آن نیاز داریم؟ به آن نیاز دارید. اگر می‌خواهید ما از شما بخریم، باید قیمت‌های مناسب و شرایط مناسب - ضمانت‌ها، انتقال فن‌آوری را ارائه دهید.

اقدام آنکارا برای خرید سامانه اس- ۴۰۰ باعث تنش در روابط آنکارا و واشنگتن شده و واشنگتن بارها از آنکارا خواسته تا قرارداد خرید این سامانه را با روسیه لغو کند. آنکارا تا کنون با این خواسته واشنگتن مخالفت کرده است این در حالی است که واشنگتن به دلیل اصرار آنکارا برای خرید این سامانه، ترکیه را از برنامه تولید جنگنده اف-۳۵ کنار گذاشته و تحریم‌هایی را نیز علیه این کشور اعمال کرده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز