خبرگزاری کار ایران

ادعای یک دیپلمات غربی:

آمریکا و انگلیس در جریان مذاکرات ایران و عربستان قرار داشتند

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۴۹۵۳

یک دیپلمات غربی با تکرار برخی ادعاها، گزارش داد که آمریکا و انگلیس در جریان مذاکرات ادعایی ایران و عربستان که در عراق برگزار شد، قرار داشته‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، یک دیپلمات غربی با تکرار برخی ادعاها، گزارش داد که آمریکا و انگلیس در جریان مذاکرات ادعایی ایران و عربستان که در عراق برگزار شد، قرار داشته‌اند.

این دیپلمات غربی همچنین مدعی شد که محور این مذاکرات، پرونده لبنان و یمن بوده است. 

روزنامه فایننشال تایمز روز یکشنبه گزارش داده بود که مقام‌های ارشد سعودی و ایران در تلاش برای اصلاح روابط بین دو رقیب منطقه‌ای، مذاکرات مستقیم انجام داده‌اند.

گزارش فایننشیال تایمز با استناد به اظهارات یکی از مقام‌ها اضافه کرد که جلسه دیگری برای هفته آینده برنامه‌ریزی شده است. در ادامه آمده است که اولین دور مذاکرات سعودی و ایرانی در ۹ آوریل در بغداد برگزار شد و شامل بحث در مورد حملات انصارالله بوده است.

تصور می شود این مذاکرات اولین دیدار دو کشور از سال ۲۰۱۶ است و در بحبوحه مذاکرات دولت بایدن با ایران درباره بازگشت به توافق هسته ای سال ۲۰۱۵انجام می‌شود.

یک مقام سعودی برگزاری چنین مذاکراتی را رد کرده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز