خبرگزاری کار ایران

تاکید رئیس‌جمهوری عراق بر لزوم برگزاری انتخابات زودهنگام در زمان مقرر

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۴۰۵۰

رئیس‌جمهوری عراق با تاکید بر لزوم برگزاری انتخابات زودهنگام در موعد مقرر آن را آخرین فرصت برای نظام سیاسی موجود برشمرد.

به گزارش ایلنا به نقل از بغداد الیوم، «برهم صالح»، رئیس‌جمهوری عراق بر لزوم برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در زمان مقرر در دهم اکتبر آینده تاکید کرد و متذکر شد که این آخرین فرصت باقی‌مانده برای نظام سیاسی موجود است.

صالح در برنامه تلویزیونی گفت: «انتخابات باید شفاف و عادلانه باشد و مردم عراق بتوانند فرد اصلح را بدون دیکته احدی انتخاب کنند تا منافع حقیقی شهروندان تحقق یابد.»

وی تاکید کرد که تحریم انتخابات پیشین از سوی مردم عراق به دلیل آن بود که نمایانگر خواست و اراده حقیقی آن‌ها نبود و بر همین اساس جنبش مردمی شکل گرفت.

صالح افزود: «انتخابات آینده و شفافیت و سلامت آن آخرین فرصت برای نظام سیاسی حاکم است و زمان آن رسیده که سیستم فعلی تغییر یابد.»

وی گفت: «فساد همان اقتصاد سیاسی برای خشونت است و فساد مالی نیز برای ادامه حیات نیازمند آشوب و خشونت است. از خشونت نیز فساد به بار می‌آید.»

رئیس‌جمهوری عراق تاکید کرد که شهروندان در سراسر عراق از اقلیم کردستان گرفته تا بصره و ذی قار و شهرهای دیگر از وضعیت موجود ناراضی هستند و به اصلاحات ساختاری چشم دوخته‌اند.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز