خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

هشدار چین درباره پیامدهای هرگونه حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران/ واکنش بلینکن به افزایش ظرفیت غنی‌سازی تهران/ گفت‌وگوی غنی و بایدن درباره خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۳۲۷۵

هشدار چین درباره پیامدهای هرگونه حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران، واکنش وزیر خارجه آمریکا به افزایش ظرفیت غنی‌سازی ایران/ گفت‌وگو روسای جمهوری افغانستان و ایالات متحده درباره خروج نظامیان آمریکایی، از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا،   رئیس برنامه‌ریزی سیاست‌های وزرات خارجه سعودی به اظهار نظر در مورد برجام پرداخت.

- سخنگوی نیروهای مسلح یمن، از حمله پهپادی و موشکی مجدد ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به تأسیسات آرامکو خبر داد.

- منابع آگاه از تصمیم دولت آمریکا برای اعمال تحریم علیه ۱۲ فرد حقیقی و ۲۰ نهاد روس خبر دادند.

- گروه «سرایا اولیاء الدم» مسئولیت حمله به مرکز وابسته به موساد در اربیل را بر عهده گرفت.

- سخنگوی کاخ سفید در کنفرانسی خبری اعلام کرد که آمریکا و ایران روز پنجشنبه گفت‌وگوهای «غیرمستقیم» در راستای احیای برجام در وین را از سر می‌گیرند.

- تروئیکای اروپا طی بیانیه‌ای مشترک در واکنش به تصمیم ایران برای آغاز غنی‌سازی اورانیوم ۶۰ درصدی، آن را «نگران‌کننده» خواندند.

- وزیر خارجه آمریکا طی مواضعی بی‌اساس، اعلام آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصدی توسط ایران را «اقدامی تحریک‌آمیز» توصیف کرد.

- آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که ایران تقریبا فراهم کردن تمامی مقدمات برای غنی‌سازی ۶۰ درصدی را در مجتمع غنی‌سازی هسته‌ای نظنز تکمیل کرده است.

- رئیس‌جمهوری آمریکا در جریان سخنرانی در کاخ سفید اعلام کرد که به رغم درخواست‌ها برای ادامه حضور در افغانستان، تصمیم به خارج کردن نیروهای نظامی از این کشور گرفته و قصد دارد به طولانی‌ترین جنگ آمریکا خاتمه دهد.

- رسانه‌های عراقی بە نقل از منابع امنیتی از حمله‌ موشکی به پایگاه نظامی ترکیە در «زلیکان» در منطقه‌ «باشیک» (بعشیقه) در شمال استان نینوا خبر داده است.

- وزارت امور داخلی اقلیم کردستان عراق اعلام کرد کە حمله‌ به پایگاه نیروهای آمریکایی در فرودگاه بین‌المللی اربیل با پهپاد حامل مواد منفجره‌ تی‌ان‌تی انجام‌ گرفته است.

- رئیس‌جمهوری افغانستان در حساب کاربری خود در توئیتر اعلام کرد که با همتای آمریکایی خود درباره خروج نیروهای این کشور از افغانستان تا ماه سپتامبر سال جاری گفت‌وگو کر‌ده ‌است.‬

- دبیر کل حزب الله لبنان طی سخنانی به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، این ماه را از ماه‌های ویژه در نزد خداوند خواند و افزود که در این ماه خاص، ثواب و پاداش اعمال نیکو نیز خاص است و باید از این فرصت بهره برد.

-منابع خبری محلی از شنیده شدن صدای چند انفجار در نزدیکی فرودگاه اربیل خبر دادند.

- سخنگوی وزارت خارجه چین با انتقاد شدید از اقدام خرابکارانه در نطنز، نسبت به هرگونه حمله علیه تأسیسات هسته‌ای ایران هشدار داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز