خبرگزاری کار ایران

از سرگیری تظاهرات در مینیاپولیس در پی کشته شدن یک شهروند سیاه‌پوست توسط پلیس

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۱۷۴۴

در پی کشته شدن یک شهروند سیاه‌پوست در یکی از شهرهای مینیاپولیس توسط پلیس، تظاهرات مردمی در آمریکا از سر گرفته شد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، اعتراض‌ها در آمریکا شامگاه گذشته -یکشنبه- در پی کشته شدن یک شهروند آفریقایی‌تبار در یکی از محله‌های شهر مینیاپولیس از سر گرفته شده است. 

صدها نفر خارج از مرکز پلیس در بروکلین سنتر در شمال غرب مینیاپولیس تجمع کردند و پلیس گاز اشک‌آور و نارنجک‌های صوتی به سمت تظاهر‌کنندگان پرتاب کرد.

مادر «داونت رایت» (۲۰ ساله) جوان سیاه‌پوست که به دست پلیس کشته شد، شب گذشته در جمع معترضان اعلام کرد که پسرش با وی تماس گرفته و گفته بود که توسط پلیس بازداشت شده است. 

وی گفت که هنگام مکالمه تلفنی با پسرش شنیده که ماموران امنیتی از وی خواستند تلفن همراهش را قطع کند اما پس از مدت کوتاهی دوستش به او خبر داد که پسرش به ضرب گلوله کشته شد. 

دفتر بازداشت کیفری در ایالت مینه سوتا تاکید کرد که درباره حادثه تیراندازی پلیس در بروکلین سنتر تحقیق می‌کند اما از افشای هویت فرد قربانی خودداری شده است. 

اداره پلیس بروکلین سنتر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای امنیتی از راننده خواستند که به دلیل تخلف رانندگی توقف کند و هنگامی‌که متوجه اخطاری برای دستگیری وی شدند، تلاش کردند که راننده را بازداشت کنند اما او به سمت خودروی خود بازگشت و یکی از ماموران تیراندازی کردند و وی بلافاصله کشته شد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز