خبرگزاری کار ایران

احضار سفیر ایتالیا در ترکیه در پی «دیکتاتور» خوانده شدن اردوغان

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۰۳۰۶

سفیر ایتالیا در آنکارا در اعتراض به اظهارات نخست‌وزیر ایتالیا درباره رئیس‌جمهوری ترکیه به وزارت خارجه این کشور فراخوانده شد.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «ماسیمو گیانی» سفیر ایتالیا در آنکارا در اعتراض به اظهارات «ماریو دراگی» نخست‌وزیر ایتالیا درباره «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه به وزارت خارجه این کشور فراخوانده شد.

سفیر ایتالیا در آنکارا به دلیل اظهارات نخست‌وزیر کشورش در مورد مسأله پیش آمده در دیدار رئیس‌جمهوری ترکیه با رؤسای شورا و کمیسیون اروپا به وزارت خارجه ترکیه فراخوانده شده است.

نخست‌وزیر ایتالیا با اشاره به اتفاق‌های روی داده در این دیدار، اردوغان را «دیکتاتور» خوانده بود.

همچنین «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه نیز با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی توئیتر، نوشت: «گفتمان غیرقابل قبول و پوپولیستی نخست‌وزیر ایتالیا و اظهارات زشت و خارج از عرف وی درباره رئیس‌جمهوری کشورمان را به شدت محکوم می‌کنم».

نخست‌وزیر ایتالیا طی مصاحبه ای درباره رئیس‌جمهوری ترکیه گفته بود: «رفتار اردوغان را به هیچ وجه قبول ندارم. به نظرم رفتار نامناسبی بود. از تحقیری که در حق فن‌درلاین رئیس کمیسیون اروپا صورت پذیرفت به شدت ناراحت شدم. باید آنها را با نام خودشان صدا زد، به همکاری با این دیکتاتورها نیاز داریم».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز