خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کاخ سفید:

محور اصلی مذاکرات وین، رایزنی درباره نحوه لغو تحریم‌ها است

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۹۵۱۴

سخنگوی کاخ سفید گفت که محور اصلی مذاکرات وین، رایزنی درباره نحوه اقدام آمریکا برای برداشتن تحریم‌ها و بازگشت ایران به رعایت کامل تعهدات برجامی خود است.

به گزارش ایلنا، «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید با تأکید بر این‌که تصمیم دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری سابق آمریکا برای خروج از برجام پیامدهای منفی زیادی داشته است، گفت که محور اصلی مذاکرات وین، رایزنی درباره نحوه اقدام آمریکا برای برداشتن تحریم‌ها و بازگشت ایران به رعایت کامل تعهدات برجامی خود است.

وی افزود که رایزنی‌ها با متحدان واشنگتن در خصوص این گام‌ها ادامه دارد و انتظار می‌رود مسیری دشوار و طولانی پیش رو باشد.

ساکی گفت که آمریکا معتقد است که مسیر دیپلماسی، مسیر درستی برای حرکت به جلو است.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص این‌که آیا نتیجه مذاکرات روز سه‌شنبه رضایت‌بخش است، گفت که این نخستین روز مذاکرات بود و باید ببینیم نظر تیم مذاکراتی در این‌باره چیست.

سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به این پرسش که آیا تحریم‌ها علیه ایران پیش از بازگشت این کشور به رعایت کامل تعهدات برجامی لغو می‌شود یا خیر، گفت که همان‌طور که پیش از این تأکید کرده‌ام، انتظار داریم که بخش عمده‌ای از مذاکرات بر چگونگی بازگشت متقابل به برجام متمرکز باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز