خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

بازداشت ولیعهد سابق اردن به اتهام تلاش برای کودتا/ درخواست مجدد عربستان برای حضور در مذاکرات هسته‌ای ایران/ رزمایش مشترک ارتش اوکراین و ناتو طی ماه‌های آینده

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۸۰۲۰

بازداشت ولیعهد سابق اردن به اتهام تلاش برای کودتا، درخواست مجدد عربستان برای حضور در مذاکرات هسته‌ای ایران و رزمایش مشترک ارتش اوکراین و ناتو طی ماه‌های آینده از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا از تصمیم دولت آمریکا برای لغو تحریم‌ها علیه دیوان کیفری بین‌المللی استقبال کرد.

- وزیر امور خارجه گفت: از فرانسه خواستم به تعهدات خود ذیل توافق برجام احترام گذاشته و اجرای تحریم‌های غیرقانونی اعمالی از جانب ایالات متحده را متوقف کند.

- تمرین مرکب دریایی با حضور ناوگروه‌هایی از نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و جمهوری پاکستان برگزار خواهد شد.

- وزیر خارجه عربستان، با تکرار برخی مواضع توجیه‌ناپذیر، بار دیگر خواستار حضور در مذاکرات هسته‌ای ایران شد.

- برخی منابع از بازداشت ولیعهد پیشین اردن همراه با ۲۰ نفر دیگر به دلیل تلاش برای کودتا، خبر دادند.

- ولیعهد پیشین اردن با انتشار فیلمی، تأیید کرد که تحت بازداشت خانگی قرار گرفته است.

- یک مقام ارشد آمریکایی اعلام کرد که نماینده ویژه این کشور در امور ایران به نمایندگی از واشنگتن در نشست روز سه‌شنبه طرف‌های برجام در وین شرکت می‌کند.

- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پی تحولات اخیر در اردن، بر حمایت کامل از پادشاه این کشور تأکید کرد.

- تظاهرات ضدنژادپرستی در لندن با دخالت نیروهای پلیس به خشونت کشیده شد.

- روزنامه «نیویورک تایمز» به نقل از یک مقام ارشد دولت آمریکا نوشت که واشنگتن در پی حفظ تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران به عنوان اهرم فشار نیست.

- گروه‌ مقاومت عراقی «اصحاب الکهف» تصریح کرد که عملیات علیه اشغالگران آمریکایی مادامی که از این کشور خارج نشده‌اند، ادامه خواهد داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز